دولت مردمی با تأسی به امام(ره) سرلوحه کار خود را باور به مردم و مردمی اداره کردن کشور می‌داند/ امروز اگر می‌خواهیم در خط امام حرکت کنیم، مفسر این خط رهبری معظم انقلاب اسلامی است به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از نهاد ریاست جمهوری رئیس جمهور با تاکید بر اینکه امروز اگر […]

دولت مردمی با تأسی به امام(ره) سرلوحه کار خود را باور به مردم و مردمی اداره کردن کشور می‌داند/ امروز اگر می‌خواهیم در خط امام حرکت کنیم، مفسر این خط رهبری معظم انقلاب اسلامی است

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از نهاد ریاست جمهوری رئیس جمهور با تاکید بر اینکه امروز اگر می‌خواهیم در خط امام(ره) حرکت کنیم، مفسر این خط رهبری معظم انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: امام(ره) اجرای عدالت را اصل می‌دانست و لذا همه باید مشی عادلانه را مورد توجه قرار دهیم و به خودمان و به مجموعه‌مان اجازه ندهیم که کوچکترین تخطی از عدالت بشود چرا که آنچه مردم می‌پسندند، همین است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه چهره‌ای مثل حاج قاسم سلیمانی هم در این مسیر حرکت می‌کند و مورد توجه مردم قرار می‌گیرد، گفت: به همین دلیل است که به تعبیر مقام معظم رهبری شهید سلیمانی یک مکتب محسوب می‌شود. مکتب او در امتداد مکتب عاشورا و در امتداد مکتب امام رضوان‌الله تعالی علیه است، اما خودش می‌شود یک مکتب که باید به روش او نگاه کرد و او را الگو قرار داد.
آیت‌الله رئیسی نکته مهم و محوری در این مسأله را اجرای عدالت دانست و افزود: امام در آموخته‌ها و کتاب‌هایشان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، همواره مردم را تاکید و دعوت به این می‌کردند که می‌توان عدالت را اجرا کرد. همچنین به مجلس شورای اسلامی برای وضع قوانین عادلانه، به قضات برای داوری عادلانه و به مجریان برای اجرای عادلانه قوانین تاکیدات جدی داشتند.
رئیس جمهور اظهار داشت: امام راحل همواره تاکید داشتند که این انسان‌های عادل هستند که می‌توانند عدالت را اجرا کنند و لذا همواره تأکید به گزینش افرادی داشتند که دارای صفات عالی انسانی و به خصوص صفت عدالت باشند. اجرای عدالت در جامعه امر بسیار مهمی است و لذا امروز باید همه دولتمردان به تأسی از امام بزرگوارمان و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی که بهترین مفسر و مبین خط امام (ره) در جامعه هستند، در این زمینه تلاش کنند.
دکتر رئیسی با تاکید بر اینکه امروز اگر می‌خواهیم در خط امام حرکت کنیم، مفسر این خط رهبری معظم انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: همه باید مشی عادلانه را مورد توجه قرار دهیم و به خودمان و به مجموعه‌مان اجازه ندهیم که کوچکترین تخطی از عدالت بشود چرا که آنچه مردم می‌پسندند، همین است.
رئیس جمهور با اظهارامیدواری نسبت به اینکه در هفته دولت توجه به خدا، مردم و توجه به اصل بسیار مهم و نجات‌بخش عدالت مد نظر و مورد توجه و سرلوحه کار همه دولتمردان قرار گیرد، خاطرنشان کرد:‌ اگر در این مسیر گام برداشته شود، تردید نداریم که روح مطهر امام راحل و ارواح مطهر شهیدان مدد خواهند کرد که بتوانیم در این مسیر توفیق پیدا کنیم و این همان چیزی است که رضای حق و اعتماد مردم را افزون می‌کند.
آیت‌الله رئیسی اعتماد مردم را سرمایه بزرگی دانست و با بیان اینکه اینجا در کنار مرقد امام (ره) بخاطر اعتماد مردم خداوند متعال را شاکر هستیم، گفت: اعتماد مردم به دولت یکی از نعمت‌های خدا و سرمایه بزرگی است که همواره باید پاس داشته شده و روز به روز افزون شود. شکر این نعمت، خدمتگزاری خالصانه به مردم است که سرمایه اجتماعی کشور، نظام و دولت را افزایش می‌دهد و امیدواریم خداوند متعال این سرمایه عظیم را برای ما همواره حفظ کند و ارتقاء ببخشد.