رئیس مرکز توسعه و سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی با اعلام اینکه امکان انجام سفرهای اربعین با سکوهای تاکسی اینترنتی بهمراه، اسنپ، تپسی و ماکسیم فراهم شد، گفت: برآوردها حاکی است که بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو امکان ارائه سفر را در ایام اربعین خواهند داشت. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، […]

رئیس مرکز توسعه و سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی با اعلام اینکه امکان انجام سفرهای اربعین با سکوهای تاکسی اینترنتی بهمراه، اسنپ، تپسی و ماکسیم فراهم شد، گفت: برآوردها حاکی است که بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو امکان ارائه سفر را در ایام اربعین خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سید جواد سادات فریزنی در خصوص حضور تاکسی‌های اینترنتی در بازه اربعین حسینی، اظهار کرد: یکی از سیاست‌های مهمی که در دوره جدید وزارت راه و شهرسازی در دولت مردمی سیزدهم پیگیری می‌شود، استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان، واحدهای فناور و خلاق با هدف رشد اقتصادی و افزایش اشتغال‌زایی در حوزه‌های مختلف مرتبط با وزارت راه و شهرسازی است و در این رابطه تلاش شده تا بر اساس دستور وزیر راه و شهرسازی از سکوهای تاکسی‌های اینترنتی در حمل مسافر بین شهری ایام اربعین استفاده شود.

وی افزود: در نشستی با مدیران ارشد سکوهای تاکسی اینترنتی مقرر شد تا چهار سکوی بهمراه، ماکسیم، اسنپ و تپسی، در ایام اربعین حسینی نسبت به خدمت‌رسانی به زوار به مقصد شش مرز اربعینی خسروی، مهران، چزابه، باشماق، تمرچین و شلمچه خدمات‌رسانی کنند.

مشاور وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بر اساس توافقات صورت گرفته با سکوهای تاکسی‌های اینترنتی در بازه زمانی اربعین حسینی به شکل تکمیل ظرفیت و با سه سرنشین به سفرهای اربعین راهی می‌شوند و مکلف هستند تا رعایت سقف قیمتی را انجام دهند.

وی یکی دیگر از توافق‌های انجام شده را شامل افزایش امینی تاکسی‌های اینترنتی عنوان کرد و داشتن معاینه فنی تاکسی‌های اینترنتی را یکی از الزامات سفر اربعین با این سکوها عنوان کرد.

به گفته سادات فریزنی ارزیابی رانندگان نیز از دیگر موضوعاتی است که باید پایش شود و رانندگان مطمئن در این سفرها فعال باشند.

وی موضوع بیمه مسافران و رانندگان و تاکسی‌ها را توسط سکوها از دیگر الزامات بهره‌مندی از این نوع سفر برشمرد و افزود: مقرر شده تا سازوکاری در سفرها اندیشیده شود تا رانندگانی که بیش از هشت ساعت رانندگی می‌کنند بتوانند استراحت کنند. با این کار به افزایش ایمنی سفر به زوار توجه داشته‌ایم.

رئیس مرکز توسعه و سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: برآوردها حاکی است که بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو به صورت عملیاتی امکان ارائه سفر را در ایام اربعین خواهند داشت.

وی تصریح کرد: در تلاش هستیم تا بعد از سفرهای اربعین از ظرفیت این تاکسی‌ها برای تعداد سفرهای بین شهری و افزایش رفاه مردم استفاده ببریم.

سادات گفت: بهره‌مندی از تاکسی‌های اینترنتی در سفرهای اربعین از امروز آغاز شده و تا پایان سفرهای اربعین تداوم دارد.

وی گفت: با هماهنگی وزارت راه و شهرسازی و سکوی اینترنتی بهمراه، برای افرادی که علاقمند به هم پیمایی هستند خدمات ارائه کند. بدین معنا، زوار محترمی که به سمت مرزهای اربعین در حال حرکت هستند و ظرفیت خالی دارند می‌توانند ظرفیت خالی خودرو خود را نذر و میزبان سایر زوار در این مسیر به صورت رایگان و یا اشتراک هزینه سفر باشند. این سکو با احراز هویت رانندگان و متقاضیان سفر به ارتقا ضریب ایمنی این دست از سفرها و به هم‌رسانی زوار اربعینی نقش آفرینی خواهد کرد.