مراسم کلنگ زنی این پروژه روز جمعه ۱۶ اردیبهشت ماه با حضور نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس، فرماندار سقز، مدیرعامل شرکت آبفا استان و  مسئولان شهرستان سقز برگزار شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، مهندس محمد فرهاد مدیرعامل شرکت آبفا کردستان در این مراسم گفت: این پروژه […]

مراسم کلنگ زنی این پروژه روز جمعه ۱۶ اردیبهشت ماه با حضور نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس، فرماندار سقز، مدیرعامل شرکت آبفا استان و  مسئولان شهرستان سقز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، مهندس محمد فرهاد مدیرعامل شرکت آبفا کردستان در این مراسم گفت: این پروژه به منظور تامین آب شرب شهر سقز و استفاده حداکثری از تصفیه خانه شماره ۲ این شهر اجرا می شود.
وی با بیان اینکه  سد چراغ ویس اختصاصا برای تامین آب شهر سقز در نظر گرفته شده است، گفت: در این پروژه خط انتقال آب حدفاصل میدان انقلاب تا تصفیه خانه شماره ۱ و مخازن شهر سقز با لوله چدنی ۶۰۰ میلیمتری به طول ۵ کیلومتر تعریف شده است.
مهندس فرهاد با اشاره به اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریالی پروژه افزود: با اجرای آن ۳۰۰ لیتر بر ثانیه آب از تصفیه خانه شماره ۲ به مخازن سطح شهر انجام و در مجموع تامین آب شرب بلندمدت و پایدار سقز به میزان یکهزار لیتر برثانیه از طریق سد و تصفیه خانه های شماره ۱ و ۲ شهر انجام می شود.
در ادامه کلنگ آغاز عملیات اجرایی خط انتقال آب شرب از تصفیه خانه شماره ۲ به تصفیه خانه شماره ۱ و مخازن شهر سقز به زمین زده شد.

کویستان عبدالحکیمی/ کردستان