وزیر کشور با اشاره به اینکه در شرایط فعلی، نگران سلامتی زائران هستیم، تأکیدکرد: تا وقتی شرایط تغییر نکرده، مردم به سمت مرز‌ها حرکت نکنند. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، احمد وحیدی صبح جمعه در پایانه مرزی مهران اظهار داشت: دوستان کشور عراق ظرفیت ندارند با سرعتی که […]

وزیر کشور با اشاره به اینکه در شرایط فعلی، نگران سلامتی زائران هستیم، تأکیدکرد: تا وقتی شرایط تغییر نکرده، مردم به سمت مرز‌ها حرکت نکنند.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، احمد وحیدی صبح جمعه در پایانه مرزی مهران اظهار داشت: دوستان کشور عراق ظرفیت ندارند با سرعتی که ما زائرین را تخلیه می‌کنیم آن‌ها بتوانند از مرز عبور دهند لذا دیشب جمعیت پشت گیت‌های ورودی عراق ماندند.
وی افزود:، چون در مهران هوا بسیار گرم است صلاح نیست چنین تجمعات گسترده‌ای داشته باشیم، ما نگران سلامتی مردم بودیم، بنابراین کار کاملاً باید کنترل شده انجام شود به همین دلیل عزیزانی که قصد حرکت از مبدا دارند به هیچ عنوان به سمت مرز‌ها حرکت نکنند، چون جمعیت بسیار زیاد است.
وی ادامه داد: اگر شرایطی فراهم شود که توانستیم به موقع و به طور مناسبی عزیزان را از مرز عبور دهیم و دوستان عراقی این بستر را فراهم کردند و توانستند آن‌ها را با سرعت عبور دهند و در آن سوی مرز نیز به تعداد کافی اتوبوس فراهم شد، اطلاع رسانی خواهیم کرد.
وی عنوان کرد: گرما بسیار زیاد است حتماً کودکان و سالمندان در مرز‌ها نباشند، گرما به حدی زیاد است که جوانان هم دچار مشکل می‌شوند، مردم مراقبت کنند تا بتوانیم کار را کنترل شده جلو ببریم. به محض اینکه دوستان عراقی ما آماده شدند و شرایط تسهیل شد اعلام خواهیم کرد که زائرین ازمبدا حرکت کنند و بیایند.