احیا و تقویت واحدهای خدماتی، صنعتی، تولیدی و معدنی اولویت فعالیت های صمت کردستان است مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: اولویت کاری این سازمان و مدیران سایر دستگاه های اجرایی استان، احیا، تقویت واحدهای خدماتی، صنعتی، تولیدی، معدنی است و در این راستا مسائل و مشکلات از نزدیک بررسی و کارشناسی می شود. […]

احیا و تقویت واحدهای خدماتی، صنعتی، تولیدی و معدنی اولویت فعالیت های صمت کردستان است


مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: اولویت کاری این سازمان و مدیران سایر دستگاه های اجرایی استان، احیا، تقویت واحدهای خدماتی، صنعتی، تولیدی، معدنی است و در این راستا مسائل و مشکلات از نزدیک بررسی و کارشناسی می شود.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ بختیار خلیقی در دویست و هفتمین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کردستان که مختص شهرستان بیجار برگزار شد، اظهار داشت: در ۲۰۶ جلسه گذشته کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کردستان، ۲ هزار و ۲۵۳ مصوبه اجرایی شده است.
وی با بیان اینکه در نتیجه مصوبات اجرایی این کارگروه، ۲۱ هزار و ۸۶۲ نفر اشتغال ثبت شده است، افزود: در ۲۰۶ کار گروه تسهیل و رفع موانع تولید گذشته تا کنون، ۷۰ درصد مصوبات اجرایی شده و ۳۰ درصد مصوبات دیگر توسط دستگاه های اجرایی در دست اقدام و پیگیری است.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: اولویت کاری استان و مدیران اجرایی احیا، تقویت واحدهای خدماتی، صنعتی، تولیدی، معدنی است و در این راستا مسائل و مشکلات از نزدیک بررسی و کارشناسی می شود.

خلیقی یادآور شد: همچنین از زمان تصدی گری معاون امور اقتصادی استانداری تا کنون ۱۴ جلسه کارگرو تسهیل و رفع موانع تولید در شهرستان ها و استان کردستان برگزار شده که تا کنون ۳۲۰ مصوبه داشته و ۷۸ درصد مصوبات اجرایی و ۲۳ درصد دیگر نیز توسط دستگاه های اجرایی در دست اجرا است.

وی ادامه داد: در این کارگروه ۱۹ مورد برسی شد که مهمترین آنها در راستای بحث رونق تولید ۱۴۰۲ است و دیگری امحای تسهیلات ۵٫۷ درصد مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها است.