در نشست کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گزارش سازمان برنامه و بودجه در مورد میزان تحقق و اجرایی شدن احکام برنامه ششم توسعه و نحوه تدوین برنامه هفتم در حوزه سلامت بررسی شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی دفتر دکتر شیخی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، […]

در نشست کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گزارش سازمان برنامه و بودجه در مورد میزان تحقق و اجرایی شدن احکام برنامه ششم توسعه و نحوه تدوین برنامه هفتم در حوزه سلامت بررسی شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی دفتر دکتر شیخی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، متاسفانه معاون علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه در نشست حاضر نشد و با توجه به اینکه این سازمان در برنامه ششم نقش تعیین کننده ای داشته است نمایندگان از عدم حضور ایشان انتقاد کردند.

کارشناسان سازمان برنامه و بودجه گزارشی از میزان تحقق اجرایی شدن احکام برنامه ششم توسعه در حوزه سلامت ارائه کردند و با توجه به بررسی های انجام شده و بر اساس اظهارات مطرح شده توسط مسئولان مربوطه تنها حدود ۳۰ درصد احکام برنامه ششم در حوزه سلامت اجرایی شده است.

همچنین گزارش دیگری توسط کمیته پایش و آسیب‌شناسی برنامه ششم توسعه کمیسیون بهداشت ارائه شد که در این رابطه ابهامات قانونی که هنوز وجود دارد و باعث ایجاد تفاسیر مختلفی از برنامه ششم و همچنین برنامه‌های قبلی شده از جمله مسائلی است که باید در برنامه هفتم توسعه حل و فصل شود؛ این کمیته چرایی عدم تحقق احکام برنامه ششم در حوزه سلامت را به صورت دقیق بررسی و عدم وجود منابع کافی و شاخص های قابل رصد را از جمله دلایل عدم اجرای احکام اعلام کرد.

در نهایت مقرر شد کمیته‌های تخصصی کمیسیون جلساتی را با سازمان برنامه و بودجه داشته باشند تا بتوان برنامه ریزی دقیق تری را برای پیش بینی احکام حوزه سلامت در برنامه هفتم توسعه داشته باشیم.