در سطح ۲۳ هزار هکتار از مزارع یازده شهر خوزستان زنبور براکون و تلنموس رهاسازی شده است. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز خوزستان،مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: با توجه به اهمیت سلامت محصولات کشاورزی در چرخه غذایی آحاد جامعه و استفاده از کنترل بیولوژیک آفات بعنوان […]

در سطح ۲۳ هزار هکتار از مزارع یازده شهر خوزستان زنبور براکون و تلنموس رهاسازی شده است.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز خوزستان،مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: با توجه به اهمیت سلامت محصولات کشاورزی در چرخه غذایی آحاد جامعه و استفاده از کنترل بیولوژیک آفات بعنوان جایگزین سموم شیمیایی، در سطح بیست و سه هزار و ۴۲۶ هکتار از مزارع شهرستانهای شوش ،شوشتر،اندیمشک،دزفول، اهواز،باوی،بهبهان،گتوند،حمیدیه،شادگان و خرمشهر زنبور براکون و تلنموس رهاسازی شده است.

حسنی اظهار داشت:زنبورهای پارازیتوئید قادر هستند آفاتی نظیر کرم ساقه‎ خوار، کرم قوزه و برگ‎خوار ذرت را پارازیته کند.و کارآیی بالایی در کنترل این آفات دارند

وی در ادامه افزود از مواد بیولوژیک و تجهیزات غیر شیمیایی در مزارع ذرت، نخیلات،سبزی و صیفی در شهرهای استان در ۴۰ هزار و ۱۷۶ هکتار استفاده شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان هدف از اجرای این عملیات را استفاده از روش‌های غیرشیمیایی و بیولوژیک به منظور کنترل بهینه آفات و کاهش مصرف بی رویه سموم و حفظ محیط زیست دانست و افزود: تلاش‌های کارشناسان جهاد کشاورزی در سال‌های اخیر بر ترویج استفاده از روش‌های غیر شیمیایی در بین کشاورزان و باغداران معطوف شده است.

حسنی با برشمردن اهمیت استفاده از روش‌های غیرشیمیایی، در راستای حفظ محیط زیست و تولید محصول گواهی شده تصریح نمود: کشاورزان و افراد علاقه‌مند به استفاده از روش مبارزه بیولوژیک با آفات می‌توانند به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ها مراجعه کنند.