اجرای طرح توسعه گردشگری مذهبی در زیارتگاه خضر زنده سنندج مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از اجرای طرح توسعه گردشگری مذهبی در زیارتگاه خضرزنده شهرستان سنندج خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ یعقوب گویلیان در بازدید از زیارتگاه خضرزنده که با همراهی ازهاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان، […]

اجرای طرح توسعه گردشگری مذهبی در زیارتگاه خضر زنده سنندج

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از اجرای طرح توسعه گردشگری مذهبی در زیارتگاه خضرزنده شهرستان سنندج خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ یعقوب گویلیان در بازدید از زیارتگاه خضرزنده که با همراهی ازهاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان، هیئت امنای آرامگاه خضرزنده و جمعی از مدیران و نمایندگان ادارات مربوطه استان انجام شد، گفت:وجود ظرفیت‌های مناسب مذهبی همراه با صدها جاذبه طبیعی و تاریخی در استان موجب شده تا کردستان به یکی از قطب‌های مهم گردشگری کشور تبدیل شود و همواره مورد توجه تعداد بی‌شماری از گردشگران قرار گیرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد:زیارتگاه خضرزنده که به زبان کُردی به آن “خیرزنه” گفته می‌شود، یکی از جاذبه‌های گردشگری و اماکن سیاحتی و زیارتی سنندج است که در دامنه کوه آبیدر واقع شده است.

او با بیان اینکه این زیارتگاه از جایگاه بسیار والایی در نزد شهروندان سنندجی برخوردار است، افزود:این بازدید به‌منظور سامان‌دهی محوطه و بنای خضرزنده و افزایش امکانات برای رفاه حال مردم، زائران و گردشگران و با هدف توسعه گردشگری مذهبی انجام شد.

گویلیان عنوان کرد:با اجرای طرح توسعه گردشگری مذهبی می‌توانیم مقدمات ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی را در استان فراهم کنیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با بیان اینکه این امر نیازمند سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و تعامل و همکاری میان دستگاه‌های مربوطه است، یادآور شد:امید است با تقویت گردشگری مذهبی بتوانیم گام‌های بلندی برای توسعه اقتصادی استان برداریم.