یک سند قضایی جزئیات جدیدی از صدور حکم ۴۵ سال حبس علیه یک فعال زن سعودی فاش کرد به گزارش پایگاه خبری شهید یاران،به نقل از خبرگزاری تسنیم،یک سند قضایی جزئیات جدیدی از صدور حکم ۴۵ سال حبس علیه «نوره القحطانی» فعال زن سعودی به دلیل فعالیت‌هایش در رسانه‌های اجتماعی فاش کرد.« عبدالله العوده» مدیر […]

یک سند قضایی جزئیات جدیدی از صدور حکم ۴۵ سال حبس علیه یک فعال زن سعودی فاش کرد

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران،به نقل از خبرگزاری تسنیم،یک سند قضایی جزئیات جدیدی از صدور حکم ۴۵ سال حبس علیه «نوره القحطانی» فعال زن سعودی به دلیل فعالیت‌هایش در رسانه‌های اجتماعی فاش کرد.
« عبدالله العوده» مدیر سازمان دموکراسی اکنون برای جهان عرب اعلام کرد که این سند قضایی را دیده و جزئیات آن منتشر شده است.

بر اساس تاریخ مندرج در سند دادگاه علیه نوره القحطانی ، این حکم در ۹ اوت ۲۰۲۲ پس از محکومیت او به چندین اتهام از جمله تلاش برای «بد نام کردن» ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان و «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی صادر شد.

در این سند آمده است که این فعال سعودی مشارکت در فعالیت‌هایی را تشویق می‌کرد که به «امنیت و ثبات جامعه و دولت » آسیب می‌رساند.

اتهامات ذکر شده در این سند شامل این بود که نوره القحطانی با پیوستن به گروهی در «توئیتر» که به موضوعاتی از جمله انتقاد از کشور و سیاست‌های آل سعود اختصاص داشت ، به دنبال «بی ثبات کردن» عربستان بوده است.

بر اساس همین سند، این فعال سعودی به اتهام «توهین» به نمادهای کشور و مسئولان آن و تلاش برای آزادی بازداشت شدگان محکوم شده است.