“فیلیپ مارتینز” اتحادیه کارگری پیشرو فرانسه گفت اگر دولت اصلاحات بازنشستگی خود را لغو نکند، فرانسه در اوایل سال ۲۰۲۳ شاهد موجی از اعتصابات گسترده خواهد بود. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، مارتینز رئیس بزرگترین اتحادیه کارگری فرانسه به کانال تلویزیونی بی اف ام تی وی افزود : اگر دولت موضع خود را در […]

“فیلیپ مارتینز” اتحادیه کارگری پیشرو فرانسه گفت اگر دولت اصلاحات بازنشستگی خود را لغو نکند، فرانسه در اوایل سال ۲۰۲۳ شاهد موجی از اعتصابات گسترده خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، مارتینز رئیس بزرگترین اتحادیه کارگری فرانسه به کانال تلویزیونی بی اف ام تی وی افزود : اگر دولت موضع خود را در قبال اصلاحات بازنشستگی تغییر ندهد، در آغاز سال ۲۰۲۳ با تظاهرات گسترده روبرو خواهد شد.

وی همچنین افزود: رایزنی با اتحادیه های کارگری سازماندهی شده توسط مقامات دولت در “همه دروغ محض” است.

پیش از این الیزابت بورن نخست وزیر فرانسه روز پنجشنبه با نمایندگان اتحادیه های کارگری دیدار کرد تا نکات کلیدی اصلاحات بازنشستگی دولت را ارائه کند.

نخست وزیر فرانسه در این دیدارها با اتحادیه ها مشورت کرد که آیا چنین اصلاحاتی که انتظار می رود تا تابستان ۲۰۲۳ تصویب شود می تواند بدون ایجاد اعتراضات گسترده اجرا شود یا خیر؟

دو سال پیش رئیس جمهور امانوئل مکرون از اصلاحات شاخص بازنشستگی خود در اولین دوره ریاست جمهوری خود رونمایی کرد. این اصلاحات افزایش تدریجی سن بازنشستگی را از ۶۲ به ۶۵ تا سال ۲۰۳۱ پیش بینی می کند.

در هفته گذشته اتحادیه های کارگری بزرگ فرانسه با صدور بیانیه ای مخالفت خود را با هرگونه طرحی برای افزایش سن بازنشستگی اعلام کردند.

این اتحادیه ها همچنین تاکید کردند که در اوایل ژانویه ۲۰۲۳ اعتراضات جدیدی را در صورت عدم تحقق خواسته های آنها توسط دولت برگزار خواهند کرد.