نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس و دولت باید در کنار همدیگر باشند زیرا تعامل آنها به حل مشکلات معیشتی مردم و بهبود شرایط اقتصادی کشور کمک می کند. حسین جلالی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب نیز در بیانات خود همواره بر تعامل بین قوای سه گانه تاکید دارند، افزود: […]

نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس و دولت باید در کنار همدیگر باشند زیرا تعامل آنها به حل مشکلات معیشتی مردم و بهبود شرایط اقتصادی کشور کمک می کند.

حسین جلالی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب نیز در بیانات خود همواره بر تعامل بین قوای سه گانه تاکید دارند، افزود: اگر مجلسی قانونی را بدون مشورت دولت تصویب کند، در روند اجرای قانون با مشکل روبرو خواهیم شد و بنابراین به یکی از روش های تعامل درست این است که مجلس و دولت خود را در کنار همدیگر ببینند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تعامل دولت و مجلس را به معنای نادیده گرفتن تفکیک قوا ندانست و گفت: تعامل قوا به معنی عمل کردن هر قوه به وظایف قانونی خود است در عین حال که برای حل مشکلات کشور بایکدیگر همکاری و هم افزایی دارند.

جلالی اضافه کرد: تصویب قوانین در مجلس با مشورت گرفتن از دولت اجتناب ناپذیر است و در عین حال دولت نیز در مسیر اجرای قوانین و اصلاحات زیربنایی در امور اقتصادی به کمک مجلس و قوه قضاییه نیاز دارد.

وی یکی از راههای تعامل دولت و مجلس را پرهیز نمایندگان از تصویب طرح هایی دانست که بار مالی جدید بدون در نظر گرفتن منابع آن به دولت تحمیل می شود و در این رابطه افزود: اگر در تصویب طرح ها منابع مالی تعریف نشود، دولت در اجرا دچار مشکل می شود که این با روحیه تعامل سازگاری ندارد.

این نماینده مجلس در عین حال این نکته را یادآور شد که رییس جمهور از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم تلاش های ارزنده ای را برای حل مشکلات کشور بویژه در عرصه اقتصادی انجام داده است که امیدواریم مردم به زودی نتیجه آن را در سفره‌های خود ببینند.

به گزارش ایرنا، محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در سخنرانی روز قدس بر تعامل دولت و مجلس برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم تاکید و آمادگی مجلس برای همکاری با دولت در تصویب برنامه هفتم و سایر قوانین مورد نیاز را اعلام کرد؛ به دنبال آن علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت با استقبال از سخنان قالیباف تاکید کرد: بی‌تردید همه مشکلات با همکاری تمامی دستگاه‌ها و تکیه بر ظرفیت‌های درونی کشور قابل حل است و می‌توانیم برای مهار تورم و رشد تولید قدم‌های مؤثرتری برداریم.