در خصوص موضوع ایجاد اختلال در روند فروش بلیت در روز نخست، که توسط برخی از رسانه‌ها مطرح شد، به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ، به نقل از همشهری آنلاین درخصوص موضوع ایجاد اختلال درروند فروش بلیت درروز نخست که در برخی رسانه ها ذکراست؛ به‌منظور جلوگیری از سودجویی برخی از واسطه گران و عدم […]

در خصوص موضوع ایجاد اختلال در روند فروش بلیت در روز نخست، که توسط برخی از رسانه‌ها مطرح شد،

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ، به نقل از همشهری آنلاین درخصوص موضوع ایجاد اختلال درروند فروش بلیت درروز نخست که در برخی رسانه ها ذکراست؛ به‌منظور جلوگیری از سودجویی برخی از واسطه گران و عدم ایجاد اختلال در بازار فروش بلیت پروازهای اربعین، فروش بلیت به‌صورت چارتری در محدوده موصوف ممنوع اعلام و مقرر شد عرضه بلیت صرفا توسط شرکت‌های هواپیمایی از طریق سایت رسمی و دفاتر فروش منتخب آن شرکت‌ها انجام شود. بدین ترتیب هیچ یک از دفاتر خدمات مسافرت هوایی و سایت‌های اینترنتی مجاز به فروش بلیت پروازهای اربعین نخواهند بود.

لیکن به‌دلیل بالا بودن حجم تقاضا برای دریافت بلیت، سایت دو شرکت هواپیمایی در ساعات اولیه فروش دچار مشکل شد که با تمهیدات صورت‌گرفته این مشکل برطرف و ارائه خدمات آنها تداوم یافت. همچنین براساس تدابیر اتخاذشده، عرضه بلیت به‌صورت پلکانی در دستور کار قرار گرفت که این امر از بروز ازدحام بیش از حد خصوصا در روزهای اول پیشگیری کرد تا بلیت‌ها در طول این ۱۵ روز به مرور ارائه شود.

سازمان هواپیمایی کشوری در ارتباط با این شائبه که عرضه بلیت در همان روز نخست به پایان رسیده و به نهادها و گروه‌های مختلف ارائه شده است، ضمن رد این ادعا، به مردم عزیز اطمینان می‌دهد که تاکنون ۳۰ درصد از ظرفیت کل بلیت‌ها به فروش رسیده و بلیت به‌صورت پیوسته در روزهای آتی نیز ارائه خواهد شد. ضمنا ترتیبی اتخاذ شده که به لیست‌های گروهی بیش از ۹ نفر بلیت فروخته نشود.

با هماهنگی با دستگاه‌های قضایی و نظارتی و تشدید نظارت‌های میدانی به‌صورت سخت‌گیرانه این بازار تحت کنترل قرار گرفته تا بلیت پروازهای عتبات عالیات به زائران با خدمات مناسب و قیمت‌های تعیین شده ارائه شود و به دلیل کنترل‌ها و نظارت‌های سخت‌گیرانه سازمان هواپیمایی کشوری به هیچ وجه امکان ایجاد بازار سیاه در این خصوص وجود ندارد. چرا که براساس تمهیدات اتخاذشده در کمیته اربعین سازمان هواپیمایی کشوری، بازرسان نهادهای نظارتی متشکل از سازمان بازرسی کل کشور، وزارت صمت، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و سازمان هواپیمایی کشوری به‌صورت مستمر، نحوه فروش بلیت توسط شرکت‌های هواپیمایی را مورد ارزیابی و بازرسی قرار می‌دهند.

همچنین در راستای نظارت مستقیم بر عملکرد شرکت‌های هواپیمایی، تیم‌های بازرسی سازمان هواپیمایی کشوری از تاریخ نهم شهریور ماه ۱۴۰۱ بازرسی‌های خود را برابر بخشنامه‌های صادره سازمان از شرکت‌های هواپیمایی و فرودگاه‌ها آغازکرده و در این بازرسی‌ها موضوع عدم فروش بلیت چارتری، عدم فروش توسط دفاتر خدمات مسافرت هوایی و موضوع رعایت نرخ مصوب را مورد بررسی و پایش قرار می‌دهند.

تیم‌های نظارتی  سازمان هواپیمایی کشوری از تاریخ ۲۴ تا ۲۹ شهریورماه در فرودگاه‌های نجف و بغداد و همچنین پنج فرودگاه داخلی مستقر خواهند شد. از مسافران درخواست می‌شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را در سامانه حقوق مسافر سازمان هواپیمایی کشوری به آدرس caa.gov.ir اعلام کنند.