سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان ظهر امروز در جلسه شورای اداری خوانسار، اظهار کرد: با توجه به گردشگر پذیر بودن خوانسار در سفرهای نوروزی با توجه به تقارن آن با ماه رمضان،نظارت بر بازار شب عید فراموش نشود و مراقبت‌های ویژه انجام شود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران،سید رضا مرتضوی اظهار داشت: روحیه […]

سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان ظهر امروز در جلسه شورای اداری خوانسار، اظهار کرد: با توجه به گردشگر پذیر بودن خوانسار در سفرهای نوروزی با توجه به تقارن آن با ماه رمضان،نظارت بر بازار شب عید فراموش نشود و مراقبت‌های ویژه انجام شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران،سید رضا مرتضوی اظهار داشت: روحیه همکاری در بین مدیران شکل گرفته است و انتظار دارم تجلی آن بیشتر شود تا مصوبات جلسات زودتر اجرایی شود.
وی با بیان اینکه در این شهرستان برخی ادارات مستاجر، و در حوزه فرهنگی نیز مشکلات و کمبودهایی وجود دارد، بیان کرد: لازم است در خصوص علاج بخشی نشست سد باغکل خوانسار جلسه بگذارند تا مشکلات آن به صورت قانونی رفع و در دستور کار امروز نیز گذاشته شود.

مرتضوی با اشاره به مشکل زیست محیطی شهر خوانسار، گفت:
شاهد دپوی پسماندهای شهرستان بودم که به وسیله وزش باد در اطراف پراکنده می‌شد، هم موجب نازیبایی نگین شهر خوانسار می‌شود و این موضوع گلایه‌های مردمی داشت، مطلع شدم کارخانه پسماند به صورت مشترک با گلپایگان راه‌اندازی شده است تا انتقال زباله انجام و معضل رفع شود.

استاندار اصفهان با اشاره به مشکل کمبود آرد در شهرستان، گفت: قرار است با جمعیت ساکن در این شهر سهمیه آرد محاسبه شود اما چون جمعیت شهر شناور است باید تامین آرد انجام شود.

وی با تاکید به ارتباط مدیران شهرستان با مردم، و اینکه مصوبات سفر امروز با محوریت دفتر استاندار پیگیری می‌شود، گفت: نظارت بر بازار شب عید شهرستان فراموش نشود، با توجه به گردشگر پذیر بودن خوانسار در سفرهای نوروزی با توجه به تقارن آن ماه رمضان مراقبت‌های ویژه انجام شود.

در ادامه عباسعلی علی‌خاصی فرماندار خوانسار با بیان اینکه چشم امید صنعتگران خوانسار به استاندار جدید استان اصفهان در رفع مشکل آنان است، اظهار کرد: هنوز شاهد بروکراسی اداری در ادارات کل استان هستیم که این برخورد مناسب نیست، در اجرای پروژه‌ها تسریع بخشیده شود.
وی گفت: ۸۵ درصد پروژه تونل خوانسار- بویین میاندشت پیشرفت فیزیکی دارد، اما گفته شده ادامه پروژه ماده ۲۳ نیاز دارد، هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های نیمه شهرستان خوانسار اعتبار نیاز است.
وی با بیان اینکه در شهرستان خوانسار ۱۰ خانه تاریخی در حال تخریب است، گفت: از
۱۴۰ کیلومتر پروژه فاضلاب شهری خوانسار ۵۰ درصد آن تاکنون انجام شده و برای تکمیل نیاز به بودجه است.
در ادامه حجت الاسلام رسول خواجه کریمی امام جمعه خوانسار با بیان اینکه رفع مشکلات موجود در اجرای پروژه‌های شهرستان خوانسار تلاش جهادی انقلابی را طلب می‌کند، اظهار کرد: تعدادی پروژه در این شهرستان از دوران دولت سازندگی آغاز شده، اما هنوز نیمه تمام مانده است، اکنون سدباغکل به دلیل نشت آب آن طور که باید مورد استفاده برای کشاورزان شهرستان نیست.
وی با بیان اینکه پروژه تونل خوانسار- بویین میاندشت از زمان دولت نهم با پیش‌بینی ۶ میلیارد تومان اجرا شد اما اکنون با وجود اینکه جاده‌های دو طرف تونل ساماندهی نشده است ۸۰ میلیون تومان اعتبار برای تکمیل نیاز دارد، البته قرارگاه سازندگی نیز ۶۰ میلیارد بستانکار است.

خواجه‌کریمی گفت: خوانسار کمربندی ندارد، به دلیل عرض کم خیابان اصلی و تردد خودروهای سنگین تصادفات فوتی اتفاق می‌افتد، در خیابان ۱۳ محرم هر سال تصادفات جرحی و فوتی اتفاق می‌افتد، و اجرای پروژه‌ کنار گذر شهر خوانسار نیز معوق مانده است.

در ادامه سیدمسعود خاتمی نماینده مردم خوانسار و گلپایگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتظار معجزه یک شب نداریم چون در کشور داستان سخت تحریم‌ها را داریم و از طرفی سو‌مدیریت‌های گذشته نیز گریبان گیر دولت سیزدهم است، اظهار کرد: برای رفع موانع تولید ایرادات گرفته نشود و با اختیارات استانداری برداشته رفع موانع شود.

وی گفت: سد باغکل بدون کارشناسی ایجاد شده و نیاز است علاج بخشی شود اگر نشتی دارد تا آبگیری کامل شود نه اینکه بگویند نشت دارد و به این بهانه آب شهرستان را به شهرهای دیگر انتقال دهند.

بازدید از کنارگذر شرقی خوانسار، صنایع پیش تنیده، کارخانه نساجی هلال احمر، قوس ۱۸۰۰ خوانسار و از فاضلاب شهری خوانسار و احصای مشکلات پروژه‌ها برای تکمیل، همچنین کلنگ زنی طرح اقدام ملی، دیدار با مردم شهرستان به منظور احصا و بررسی مشکلات آنان با حضور مدیران استان، و دیدار با خانواده معظم شهدا از برنامه‌های سفر یکروزه استاندار به شهرستان خوانسار بود.
خبرنگار: الهام خانی