صادرات خودروی چین در ماه گذشته با عبور از آلمان، جایگاه دوم را به عنوان دومین صادر کننده بزرگ جهان، تثبیت کرد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از چاینا دیلی، صادرات خودرو چین در ماه گذشته با ادامه روند افزایشی جایگاه دوم را به عنوان دومین صادر کننده بزرگ جهان، تثبیت کرد. خودروسازان محلی […]

صادرات خودروی چین در ماه گذشته با عبور از آلمان، جایگاه دوم را به عنوان دومین صادر کننده بزرگ جهان، تثبیت کرد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از چاینا دیلی، صادرات خودرو چین در ماه گذشته با ادامه روند افزایشی جایگاه دوم را به عنوان دومین صادر کننده بزرگ جهان، تثبیت کرد.

خودروسازان محلی تلاش‌های خود را برای کشف بازارهای خارج از کشور افزایش می‌دهند.

بر اساس داده‌های انجمن خودروسازان چین که روز سه‌شنبه منتشر شد، در مجموع ۳۰۱ هزار خودرو در ماه سپتامبر از بنادر چین به مقصد کشورهای دیگر راهی شده اند، داده های سپتامبر ۲.۶ درصد کاهش نسبت به ماه گذشته آن نشان می دهد، اما صادرات خودرو همچنان تقریباً ۷۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

در مجموع صادرات چین در سه فصل اول سال ۲۰۲۲، به ۲.۱۲ میلیون دستگاه رسید که ۵۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشت.

چین در ماه اوت آلمان را به عنوان دومین صادرکننده بزرگ خودرو در جهان پشت سر گذاشت و اکنون پس از ژاپن در رتبه دوم قرار دارد، حدود ۱.۸۲ میلیون دستگاه در هشت ماهه اول سال جاری از این کشور صادر شده است.

بر اساس گزارش انجمن صنعت خودرو آلمان، صادرات از آلمان در همین دوره به ۱.۶۶ میلیون دستگاه رسید.

کوی دونگشو دبیرکل انجمن خودروهای مسافری چین، گفت: وسایل نقلیه جدید انرژی که شامل خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی هستند، به عنوان نیروی محرکه جدید صادرات خودرو چین، معرفی می شود.

چین بزرگترین تولیدکننده و در عین حال مصرف کننده خودروهای برقی است و کارخانه های چینی خودروهای برقی به دنبال راه هایی برای گسترش جهانی هستند.