وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سفرهای استانی خود امروز صبح در دیدار با جوانان هنرمند شهرستان ملکان در استان آذربایجان شرقی با اشاره به وجود توازن در برنامه‌های توسعه‌ای دولت مردمی، گفت: دولت به همان اندازه که به معیشت و اقتصاد توجه دارد، به فرهنگ و هنر هم اهمیت می‌دهد. به گزارش پایگاه […]

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سفرهای استانی خود امروز صبح در دیدار با جوانان هنرمند شهرستان ملکان در استان آذربایجان شرقی با اشاره به وجود توازن در برنامه‌های توسعه‌ای دولت مردمی، گفت: دولت به همان اندازه که به معیشت و اقتصاد توجه دارد، به فرهنگ و هنر هم اهمیت می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ، به نقل از روابط عمومی وزارت ارشاد اسلامی

محمدمهدی اسماعیلی که در چهارمین سفر استانی خود در کمتر از دو روز امروز جمعه به استان آذربایجان شرقی و شهرستان ملکان رفته بود در دیداری صمیمانه میهمان اهالی فرهنگ و هنر این شهرستان شد.

وزیر فرهنگ در دولت مردمی که در همایش روز جوان که با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و هنر ملکان در فرمانداری این شهرستان برگزار شده بود، در سخنانی با اشاره به فعالیت های دولت در حوزه بسط عینی عدالت فرهنگی در گوشه گوشه کشور گفت: دولت برای اولین‌بار در بسته حمایتی خود برای مردم، سرانه فرهنگی از جمله فیلم و کتاب را هم پیش‌بینی کرده است.

وی گفت: دولت انقلابی همچنین بنا دارد تا عدالت فرهنگی را به نحو کامل و جامع در سطح کشور پیاده کند که یکی از مصادیق آن آموزش ۴۰ هزار هنرآموز در ۷۲ شهرستان و در ۵۰ رشته مختلف به صورت رایگان است.

وی با اشاره به سفر هفته قبل خود به آذربایجان‌شرقی، بیان کرد: اگرچه برنامه‌های امروز فشرده است و امشب در تالار وحدت حامل پیام رئیس‌جمهوری به بزرگداشت حکیم نظامی هستم، به حرمت همه جوانان و به ویژه جوانان ملکان در این همایش حضور یافتم.

وی همچنین تکمیل طرح های نیمه‌تمام را از اولویت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: به زودی قرارگاه محرومیت‌زدایی از فرهنگ و هنر نیز راه‌اندازی می شود زیرا مردم باید به صورت عادلانه از امکانات فرهنگی استفاده کنند.

به گفته وی برای محرومیت‌زدایی از عرصه فرهنگی و هنری ملکان نیز در سفر استانی رییس‌جمهوری به آذربایجان‌شرقی، برنامه‌های قابل توجهی پیش‌بینی خواهد شد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که در سایه حمایت مجلس و تلاش جوانان انقلابی، پیشرفت روزافزون در عرصه فرهنگی و هنری کشور حاصل شود.

همچنین نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را وزیر گام دومی و جهادی اطلاق کرد و گفت: وزیر جوان دولت سیزدهم الگویی برای جوانان ایران اسلامی است.

سیدعلی موسوی اضافه کرد: نظام اسلامی به جوانان اعتماد دارد و گام دوم انقلاب به پشتوانه همین جوانان شاهد پیشرفت های روزافزون است.

وی با بیان اینکه مجلس گام دومی انقلابی در کنار دولت قرار دارد، بیان کرد: ما به پشتوانه همین جوانان در مقابل دشمنان ایستاده‌ایم و تحریم را هم با پیروزی پشت سر خواهیم گذاشت.

در این جلسه تعدادی از جوانان فعال شهرستان از جمله مصطفی قاسم‌زاده، نادر کاظمی، زهرا یوسفی، حسن مهدی‌زاده و شهرزاد عبداللهی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد تقدیر قرار گرفتند.

گفتنی است وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در چهارمین سفر خود به آذربایجان شرقی با حضور در شهرستان ملکان از مجتمع فرهنگی و هنری این شهرستان بازدید و اظهار امیدواری کرد طرح این مجتمع در آینده ای نزدیک تکمیل شود.

امروز در سفر یک روزه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ملکان کلنگ احداث سه طرح فرهنگی هنری در مناطق محروم این شهرستان به زمین زده شد که توسط شهرداری و خیرین احداث خواهد شد