توسعه اقتصادی کردستان نیازمند حضور سرمایه‌گذاران است مدیر گروه سرمایه‌گذاران جهادی کشور گفت: رونق گردشگری و توسعه اقتصادی کردستان نیازمند حضور سرمایه‌گذاران بخش دولتی و خصوصی است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ سردار ابراهیم راحمی روز پنج‌شنبه ۶ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ در سفر به استان کردستان که با حضور هیئت همراه انجام […]

توسعه اقتصادی کردستان نیازمند حضور سرمایه‌گذاران است

مدیر گروه سرمایه‌گذاران جهادی کشور گفت: رونق گردشگری و توسعه اقتصادی کردستان نیازمند حضور سرمایه‌گذاران بخش دولتی و خصوصی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ سردار ابراهیم راحمی روز پنج‌شنبه ۶ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ در سفر به استان کردستان که با حضور هیئت همراه انجام شد، اظهار کرد: ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای در حوزه‌های مختلف گردشگری طبیعی، فرهنگی، تاریخی و به‌ویژه گردشگری سلامت و مذهبی در کردستان وجود دارد.

مدیر گروه سرمایه‌گذاران جهادی کشور با تاکید بر فراهم نمودن بسترهای لازم برای سرمایه‌گذاری در کردستان و در ادامه آن رونق اقتصادی منطقه، افزود: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان می‌تواند نقش بسزایی را در این زمینه ایفا کند.

او عنوان کرد: خوشبختانه استاندار کردستان و مدیران ارشد استانی نیز در کردستان همه پای‌کار هستند تا برای توسعه گردشگری در این استان گام‌های مهمی بردارند.

سردار راحمی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در کردستان نیاز به یک امنیت پایدار دارد، یادآور شد: خوشبختانه این امنیت به لطف و مشارکت دولت و مردم در این استان فراهم است.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان تهران هم در این جلسه با اشاره به سفر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به کردستان و فرمایشاتشان مبنی بر اینکه این استان یک استانی فرهنگی است، گفت: تمامی مسئولان موظفند به پاسداشت صبوری و مهمان‌نوازی مردم این دیار، تمام امکانات را به‌کار گرفته و قدم‌های مهمی برای توسعه کردستان بردارند.

حجت الاسلام میراشرفی خواستار معرفی بهتر فرهنگ بسیار غنی کردستان به مردم ایران و جهان شد و افزود: آماده همکاری با تمامی بخش‌های خصوصی و دولتی برای توسعه همه‌جانبه در این استان هستیم.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: گردشگری استان کردستان دارای ظرفیت‌‌های بی‌‌نظیری است که استفاده از آن‌ها می‌تواند منجر به خدمات‌رسانی هرچه بهتر به گردشگران، توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال شود.

منصور مهرزاد با بیان اینکه زمینه سرمایه‌گذاری در کردستان فراهم است، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین سیاست‌های این اداره‌‌کل تشویق سرمایه‌‌گذاران بخش خصوصی برای ورود به حوزه گردشگری است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان افزود: به این منظور اقدامات و برنامه‌های زیادی از جمله بسته‌های سرمایه‌گذاری تعیین شده است.

او یادآور شد: امیدوارم بتوانیم با همراهی سرمایه‌گذاران، کردستان را آن‌گونه که شایسته است معرفی و از ظرفیت‌های بی‌نظیر آن استفاده کنیم.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان هم عنوان کرد: خوشبختانه همکاری و تعامل بسیار خوبی مابین تمامی بخش‌های این اداره‌کل با استاندار، مدیران ارشد استانی و همچنین دستگاه‌های مربوطه و فعالان بخش خصوصی در استان برقرار است.

آرمان وطن‌دوست با بیان اینکه گردشگری کردستان در ۶ ماه اول امسال درصد رشد اشغال بسیار بالایی رانسبت به ۱۵ سال گذشته داشته است ، افزود: این استان قابلیت مطرح شدن بیشتر در حوزه گردشگری را دارد.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری یادآور شد: در سال‌ گذشته فم‌توری از کشور عراق به‌منظور معرفی و بازدید از امکانات و توانمندی‌های حوزه گردشگری سلامت و سایر ظرفیت‌های مربوط به این حوزه به استان برگزار شد.

او در پایان سخنانش استفاده از ظرفیت‌های مرز باشماق مریوان و سیرانبند بانه را فرصتی مناسب برای توسعه صنعت گردشگری در منطقه دانست و بیان کرد: اگر از این پتانسیل‌ برای جذب گردشگر و به‌ویژه در حوزه توریسم سلامت به‌درستی استفاده شود می‌توان استان را به سمت توسعه و آبادانی بیشتر سوق داد.