گارد ساحلی آمریکا اعلام کرد که بر اثر واژگونی یک قایق در سواحل فلوریدا، پنج مهاجر جان خود را از دست داده و پنج تن دیگر ناپدید شده‌اند. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از ای بی سی، گارد ساحلی جنوب شرقی آمریکا افزود، گروهی از مهاجران با یک قایق دست‌ساز در حال […]

گارد ساحلی آمریکا اعلام کرد که بر اثر واژگونی یک قایق در سواحل فلوریدا، پنج مهاجر جان خود را از دست داده و پنج تن دیگر ناپدید شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از ای بی سی، گارد ساحلی جنوب شرقی آمریکا افزود، گروهی از مهاجران با یک قایق دست‌ساز در حال حرکت به سمت سواحل آمریکا بودند که قایق آنها در ۸۰ کیلومتری ساحل «لیتل تورچ کی» فلوریدا واژگون شد. سرعت وزش باد در روز شنبه (به وقت محلی) حدود ۵۰ کیلومتر در ساعت بود که موجب ایجاد امواج ۱۰ تا ۱۳ متری در این منطقه شده بود.

وزارت امنیت داخلی از جمله وزیر آلخاندرو مایورکاس، به مهاجران هشدار دادند که با قایق از مسیر آبی بین کشورهای مثلث مرکزی قاره آمریکا (مثلث فرضی در باریکه خشکی متصل کننده دو قسمت شمالی و جنوبی قاره آمریکا شامل کشورهای السالوادور، گواتمالا و هندوراس) تا سواحل آمریکا را طی نکنند زیرا این سفر فوق‌العاده خطرناک و احتمال غرق شدن آنها در این مسیر دریایی بسیار زیاد است.

گارد ساحلی گفت که ۹ نفر به دلیل پوشیدن جلیقه نجات از این حادثه جان سالم به در بردند، در حالی که چهار نفر تقریباً بلافاصله پس از واژگونی قایق جان خود را از دست دادند و یک نفر نیز با وجود اینکه از غرق شدن نجات یافته بود اما به دلیل آسیب‌های وارده جان باخت.

نیروهای گارد ساحلی در حال جستجو برای یافتن پنج مهاجر مفقود شده دیگر هستند.