نشست اساتید دروس دفاع مقدس در دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان نشست اساتید دروس دفاع مقدس دانشگاههای آزاد اسلامی استان کردستان با حضور مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس و فرماندار سنندج،رئیس این دانشگاه اعضای گروه دفاع مقدس در تاریخ ۱۲ آذرماه در سالن شورای حوزه ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج […]

نشست اساتید دروس دفاع مقدس در دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان

نشست اساتید دروس دفاع مقدس دانشگاههای آزاد اسلامی استان کردستان با حضور مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس و فرماندار سنندج،رئیس این دانشگاه اعضای گروه دفاع مقدس در تاریخ ۱۲ آذرماه در سالن شورای حوزه ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ این جلسه که به منظور هم اندیشی، تبادل نظر با اساتید درس آشنایی با دفاع مقدس تشکیل شد، ضمن بیان محدودیت ها و نقاط قوت و ضعف ارائه این درس، راهکارهای مناسب نیز جهت انتقال تجربیات به دیگر اساتید این درس ارائه گردید.

عسگری مسئول ستاد شاهد و امور ایثارگران دانشگاه با بیان گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه دفاع مقدس، اهداف و برنامه های دانشگاه را تشریح و ابراز امیدواری کرد تا با خلاقیت و نوآوری اساتید، جامعه دانشگاهی علی الخصوص دانشجویان بیش از پیش  با علوم و معارف دفاع مقدس آشنا شوند.

در ادامه دکتر میمنت آبادی با بیان این نکته که اساتید درس دفاع مقدس الگوهای عملی برای دانشگاهیان هستند، تأکید کرد ارائه این درس نقش تأثیرگذاری در فضای فرهنگی دانشگاه دارد.  

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان افزود: تبیین گری واقعیات دفاع مقدس و ترویج این ارزش ها برای نسل جوان، موجب تقویت هویت ملی خواهد شد.

کلوندی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری تأکید کرد امروز انتقال حقایق دوران دفاع مقدس به جوانان یک ضرورت است و اعلام کرد تعامل و هم اندیشی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس و دانشگاه آزاد اسلامی فرصت ارزشمندی است.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کردستان همچنین رفع شبهات دانشجویان را با بهره گیری از اساتید توانمند در کرسی های آزاد اندیشی و همچنین تهیه بانک اطلاعاتی از منابع مرتبط با دفاع مقدس نیز گامی موثر در این حوزه دانست.

عسگری اظهار داشت: دوران دفاع مقدس، بزرگترین عرصه ای بوده که گفتمان انقلاب اسلامی امکان بروز و ظهور داشته است و قله انقلاب اسلامی را در جبهه ها داشتیم و در عرصه های دیگر نتوانستیم به اوج انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس برسیم بنابراین درس دفاع مقدس فضای مساعدی برای دفاع از انقلاب است.

فرماندار سنندج همچنین بیان مسائل روز هنگام تدریس این درس را موثر دانست و تأکید کرد همه مسائل روز با آرمانهای دفاع مقدس مرتبط است.