به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهیدیاران از خمینی شهر همراهی یا غفلت نهادهای اجرایی و نظارتی !؟ با دیدن اطلاعیه ای که در آن به صاحبان باغات متذکر شده بود ، آخرین مهلت برای گرفتن کارت ورود ، فلان تاریخ است و از این تاریخ به بعد هرگونه رفت و آمد فقط با کارت مخصوص […]

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهیدیاران از خمینی شهر همراهی یا غفلت نهادهای اجرایی و نظارتی !؟

با دیدن اطلاعیه ای که در آن به صاحبان باغات متذکر شده بود ، آخرین مهلت برای گرفتن کارت ورود ، فلان تاریخ است و از این تاریخ به بعد هرگونه رفت و آمد فقط با کارت مخصوص انجام خواهد پذیرفت ، نظرمان به این منطقه جلب شد


در ورودی خیابان اصلی این مجموعه باغی ، کانکسی همراه با یک گیت ورودی مشاهده شد ، برخی از دیوارهای زمین های بی درخت از بلوک های تازه ، استفاده شده بود و برخی دیگر یک روکش کاهگلی هم داشت ، کمی در کوچه های فرعی چرخیدیم و در آخر هر کوچه فرعی ، با درب های آهنی ، نخاله ساختمانی یا بلوک های سیمانی ( نیوجرسی ) که احتمالا از شهرداری باشد ، مسدود شده بود ، در ورودی کوچه دیگری از این مجموعه ، گیت ورودی اختصاصی دیگری مشاهده شد .
نکته جالب توجه اینکه اکثر کوچه ها نامگذاری شده و پلاک کوبی شده بود و بیشتر باغات نیز پلاک و کدپستی داشت ، این در حالی است که هنوز بعضی کوچه های شهر تابلو نداشته و شهرداری و اداره پست علیرغم تذکرات پی در پی نماینده محترم شهرستان ، هیچ اقدام عملی در راستای پلاک کوبی منازل انجام نداده و مردم برای گرفتن مرسوله های پستی خود دچار مشکل هستند .
در برخی باغات نیز سازه هایی شبیه به عمارت از بالای دیوارهای آن خودنمایی می کردند !!
بعضی شنیده ها حاکی از آن است که برخی مسئولین نیز در این محدوده باغ شخصی دارند !
بارها شنیده بودیم که بعضی باغداران اصیل بخاطر اینکه از ساخت یک اتاقک نگهبانی منع شده اند ، نگرانند یا در خبرهای شهرستان مدام از قلع و قمع و تخریب دیوار یا سازه های غیر مجاز در اراضی باغی و کشاورزی می شنویم ، اما با کمال تعجب از نهادهای اجرایی و نظارتی سوال و مطالبه داریم که آیا تا کنون به این منطقه مراجعه ننموده اید !؟
با کدام قانون و با چه مجوزی گیت های متعدد در این منطقه احداث شده است !؟
با چه مجوزی کوچه های منتهی به این منطقه مسدود شده است !؟
طبق ماده ۲۴ قانون مدنی هیچ کسی نمی‌تواند کوچه‌ها و معابری که آخر آن‌ها مسدود نیست را ببندد، این مسئله به معنای آن نیست که مسدود کردن کوچه‌های بن‌بست بلامانع است، بلکه هر گونه تصرف معابر عمومی ممنوع است.
بر اساس ماده ۲۵ قانون مدنی، هیچ‌کسی حق ندارد اموالی که مورد استفاده عموم است و مالک خاص ندارد را تصرف کند یا مانع بهره‌برداری دیگران از آن شود، بنابراین معابر و خیابان‌های عمومی هر چند بن‌بست باشد، غیر قابل تملک یا دخل و تصرف یا مسدود کردن است.
حال سوال و مطالبه ما این است :
آیا فرماندهی محترم انتظامی ، شهردار محترم ، رئیس محترم اداره جهاد کشاورزی شهرستان خمینی شهر از مسدود کردن راه های فرعی و اصلی این مجموعه اطلاع داشته اند ؟!
از دادستان محترم و انقلابی شهرستان خمینی شهر مطالبه می کنیم در اسرع وقت به این موضوع ورود کرده و از بروز تخلفات احتمالی در این مجموعه پیشگیری نمایید .
فراموش نمی کنیم که مجموعه هایی مثل باستی هیلز ، مجموعه روبروی سروش بادران و مجموعه قلعه سر شیر پیر بکران و نمونه های مشابه از همین مراحل شروع به فعالیت نموده و ساخت و سازهای غیرمجاز و اشرافی خود را تکمیل و با همین نقشه ها ارزش ملک های خود را چندین برابر و موقع تخریب آنها ، برای نظام هزینه درست کردند .