پیشرف ٧٠ درصدی مطالعات زیست محیطی شهرک بزرگ کردستان مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان گفت : شهرک‌ها و نواحی صنعتی قبل از شروع هر گونه عملیات عمرانی و صنعتی نیاز به ارزیابی زیست محیطی دارند.  به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ حمیدرضا امانی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به ضرورت […]

پیشرف ٧٠ درصدی مطالعات زیست محیطی شهرک بزرگ کردستان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان گفت : شهرک‌ها و نواحی صنعتی قبل از شروع هر گونه عملیات عمرانی و صنعتی نیاز به ارزیابی زیست محیطی دارند.

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ حمیدرضا امانی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به ضرورت ارائه گزارش های زیست محیطی قبل از شروع هر عملیاتی در راستای ایجاد شهرک و نواحی صنعتی، افزود: طبق دستورالعمل سازمان محیط زیست کشور تمامی شهرک‌های صنعتی با هر مقیاس، مشمول ارائه گزارش ارزیابی اثرات زیست محیطی در دو مرحله اولیه و نهایی هستن و برای ایجاد شهرک صنعتی بزرگ کردستان هم ضرورت دارد قواعد زیست محیطی آن رعایت شود.

حمیدرضا امانی با اشاره به روند اخذ این تائیدیه از سوی سازمان محیط زیست بیان داشت : شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان پس از مصوبه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و هیات محترم وزیران در مورد احداث شهرک صنعتی بزرگ کردستان؛ موفق به اخذ موافقت اولیه سازمان محیط زیست وانجام پروسه مطالعات شهرک‌سازی،هیدرولوژی ، جمع‌آوری آبهای سطحی و نهایتا شروع پروسه تملک زمین برای ایجاد این شهرک صنعتی شد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان خاطرنشان کرد : برای اقدامات بعدی و قبل از شروع عملیات عمرانی و صنعتی لازم است تائیدیه نهایی از سوی سازمان محیط زیست طی بررسی‌های متعدد انجام شود که خوشبختانه این موضوع هم توسط شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان با حمایت سازمان صنایع کوچک و تلاش همکاران بنده در بخش HSEEبه طور شبانه‌روز پیگیری و با ٧٠ درصد پیشرفت در مراحل نهایی قرار دارد.

وی ابراز امیدواری کرد پس از اخذ این تائیدیه نهایی شاهد انجام امورات مربوط به تملک زمین با همکاری منابع طبیعی و شروع عملیات عمرانی در این شهرک صنعتی باشیم. 

امانی در پایان با اشاره به افزایش تقاضا برای سرمایه گذاری در بخش صنعت کردستان افزود: جانمایی این شهرک صنعتی به شکلی است که سرمایه‌گذاران از سه شهرستان سنندج،بیجار و دیواندره می‌توانند _پس از ایجاد این شهرک _برای شروع سرمایه‌گذاری اقدام به خرید زمین صنعتی در این شهرک کنند.

شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان در چهارم اردیبهشت سال ۱۳۷۰ به صورت شرکت سهامی خاص تاسیس شد و تاکنون به سرمایه گذاران و تولیدکنندگان در ۱۲ شهرک، هفت ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی زمین واگذار کرده است.این شرکت با دارا بودن یک مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، ۱۵۷۰  قرارداد منعقده و بهره‌برداری از ۷۲۰ واحد صنعتی و کارگاهی به بهره‌برداری رسیده زمینه اشتغال مستقیم ۱۲ هزار نفر را در استان کردستان فراهم کرده است.

کویستان عبدالحکیمی