سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به برگزاری بیستمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست گفت: اقتصادی‌ترین راهبردها برای مهار چالش‌های محیط زیستی استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه‌ها است. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،علی سلاجقه به مناسبت آغاز به کار بیستمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست پیامی به شرح ذیل منتشر کرد؛ حفظ و صیانت از محیط زیست […]

سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به برگزاری بیستمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست گفت: اقتصادی‌ترین راهبردها برای مهار چالش‌های محیط زیستی استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه‌ها است.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،علی سلاجقه به مناسبت آغاز به کار بیستمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست پیامی به شرح ذیل منتشر کرد؛

حفظ و صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی در جهان امروز با سلامت جسم و روان ابنای بشر گره خورده است و تصور زندگی سالم، شاداب و بانشاط در محیطی آکنده از انواع آلودگی‌ها و بیماری‌ها غیرقابل تصور است. به دیگر سخن می‌توان گفت: عقل سالم در بدن سالم است و بدن سالم نیز در محیط زیست رشد و نمو می‌کند.

اهمیت حفاظت از محیط زیست در شرع مقدس اسلام و فرهنگ دیرپای ایرانی تا بدانجاست که این امر در اصل مترقی پنجاهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، سیاست‌های کلی محیط زیست ابلاغی مقام معظم رهبری و نیز بیانات ریاست محترم جمهوری مبنی بر اینکه «توسعه فرع بر محیط زیست است»، مورد تاکید قرار گرفته است.