تقدیر سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی کردستان از فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۸ کردستان به مناسبت بزرگداشت چهل و سومین سالگرد دفاع مقدس، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی کردستان از فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۸ کردستان تقدیر کرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ معصومه حسنی خونسار، سرپرست اداره کل […]


تقدیر سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی کردستان از فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۸ کردستان


به مناسبت بزرگداشت چهل و سومین سالگرد دفاع مقدس، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی کردستان از فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۸ کردستان تقدیر کرد.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ معصومه حسنی خونسار، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی کردستان با حضور در دفتر امیر حمیدرضا رحمت پور، فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۸ کردستان به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس از وی تقدیر به عمل آورد.
فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۸ کردستان در این دیدار با اشاره به نقش مهم ارتش در ایجاد امنیت برای کشور، گفت: لشکر ۲۸ پیاده کردستان بیش از سه هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است و ۱۲ هزار و ۷۰۰ نفر نیز در این راه به درجه رفیع جانبازی نائل آمده اند.
امیر حمیدرضا رحمت پور عنوان کرد: مردم کردستان به نقش مهم لشکر ۲۸ در دفاع از مرزهای این خطه واقف هستند و این نهاد همواره از سوی مردم منطقه مورد احترام است.
وی با اشاره به نقش مهم کتابخانه های عمومی در ترویج مطالعه و کتابخوانی، بیان کرد: تمام مشکلات جامعه بشری ناشی از بی توجهی به کتاب و مطالعه است.
امیر رحمت پور با تاکید بر اینکه نقش اثرگذار کتابخانه ها بر هیچ کس پوشیده نیست، افزود: تقویت فرهنگ کتاب و کتابخوانی نقش مهمی در کاهش مشکلات اجتماعی و ارتقای فرهنگ عمومی مردم دارد.
وی با بیان اینکه هم اکنون دو باب کتابخانه عمومی مشارکتی در لشکر ۲۸ کردستان فعال است، عنوان کرد: کتابخانه های عمومی می تواند با حمایت های خود از این کتابخانه ها به ارتقای آگاهی و سرانه مطالعه در میان خانواده های کارکنان و سربازان در این مجموعه کمک کند.
سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی کردستان نیز در این دیدار با اشاره به رشادت ها و ایثارگری های ارتش در هشت سال دفاع مقدس، بیان کرد: کتابخانه های عمومی وظیفه دارد این فرهنگ را در میان جوانان و نسل جدید انتقال دهد.
معصومه حسنی خونسار عنوان کرد: کتابخانه های عمومی در راستای بزرگداشت هفته دفاع مقدس، برنامه های ویژه ای را تدارک دیده است و در تمام کتابخانه های عمومی استان این برنامه ها با محوریت کتاب و کتابخوانی برگزار می شود.
وی گفت: برپایی نمایشگاه و بازنمایی کتاب با موضوع دفاع مقدس، مسابقات کتابخوانی، جمع خوانی کتاب، روایتگری دفاع مقدس و نمایشنامه خوانی برخی از این برنامه هاست.
حسنی خونسار اضافه کرد: تقدیر از خانواده های شهداء در کتابخانه های عمومی، غبارروبی مزار شهداء، نقد و بررسی کتاب با موضوع دفاع مقدس و جلسات شعر خوانی نیز از برنامه های دیگر این نهاد فرهنگی در هفته دفاع مقدس امسال است.

کویستان عبدالحکیمی