کارگاه مهارت های زندگی و فرزند آوری و تقدیر از زوج های جوان آبفای استان برای نخستین بار به همت مشاور مدیر عامل در امور بانوان و خانواده و با هدف کسب مهارت های لازم برای زوج های جوان در زندگی زناشویی برگزار شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، کارگاه مهارت های زندگی […]

کارگاه مهارت های زندگی و فرزند آوری و تقدیر از زوج های جوان آبفای استان برای نخستین بار به همت مشاور مدیر عامل در امور بانوان و خانواده و با هدف کسب مهارت های لازم برای زوج های جوان در زندگی زناشویی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، کارگاه مهارت های زندگی و فرزند آوری با حضور مدیر عامل، قائم مقام، جمعی از مسئولان شرکت و ۲۵ زوج از کارکنانی که در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ ازدواج کرده اند، برگزار شد.

حسین اکبریان مدیر عامل آبفای استان اصفهان از برگزاری این کارگاه توسط مشاور امور بانوان و خانواده شرکت تقدیر و با عرض تبریک و آرزوی خوشبختی برای این زوج های جوان، آن ها را به صبوری، سازش و فرزند آوری در زندگی دعوت کرد.

حسین اکبریان خاطرنشان کرد: خانواده بنیادی‌ترین نهاد در جامعه انسانی است که وظیفه تربیت و سازندگی انسان‌ها را بر عهده دارد که نتیجه آن پرورش افرادی است با ایمان، که تعالی و رشد جامعه را در پی خواهد داشت.

نوشین منصوریان مشاور مدیر عامل در امور بانوان و خانواده آبفای استان نیز در این کارگاه با عرض تبریک به مناسبت اعیاد ماه ذی الحجه و ازدواج زوج های جوان و همچنین تقدیر از مدیر عامل محترم شرکت به پاس توجه و اهتمام وی به جوانان به خصوص در امر ازدواج و ایجاد فضای مناسب جهت برگزاری چنین جلساتی بیان کرد: با توجه به تاکید دین مبین اسلام به امر ازدواج، تشکیل خانواده امری بسیار مهم است و حفظ و استحکام بخشی به آن مقوله ای ناگسستنی از آن است.

نوشین منصوریان با بیان این که این کارگاه با هدف تشویق جوانان به امر ازدواج، کسب مهارت های زندگی ، فرزند آوری در راستای بحث جوانی جمعیت برگزار شده است، افزود: ازدواج به عنوان سنگ بنای اولیه خانواده و به عنوان عاملی اساسی برای زوجیت و همدلی دو جوان و زمینه بالندگی و پیشرفت همسران به شمار می آید و انسان ها در سایه اندیشه، ایمان واقعی و در پناه ازدواج شایسته، با اطمینان و صلابت، بر ناکامی ها و فراز و نشیب های زندگی چیره می شوند و از وادی های شکست، مصمم و استوار عبور کنند.

سید اکبر هاشمی، مسئول و دبیر شواری فرهنگی و دینی آبفای استان نیز در کارگاه مباحثی در زمینه راه‌های کسب رزق و روزی حلال، تکنیک های ارتباط‌های مثبت و موثر بین زوجین، نقش نماز اول وقت درجذب الطاف الهی و تحکیم بنیان خانواده، خانواده موفق از منظر قرآن و عترت، خوش اخلاقی با اولویت خوش رویی‌، ‌خوش گویی وخوش خویی به عنوان عوامل موثر بر صمیمیت خانواده ها، رمز نفوذ کلام زوجهای جوان و انجام آزمون روابط بین فردی و شخصیت شناسی را مطرح کرد.

شایان ذکر است در این نشست، زهرا جعفری مشاوره ازدواج و خانواده، مباحثی را در ارتباط با مهارت های زندگی زناشویی مطرح که از مهم ترین آن ها می توان به گوش دادن فعال و همدلانه، مهارت ابراز احساس ها و بیان نیاز، مهارت حل مساله، مهارت مداخله در سیستم زناشویی و مهارت پذیرش و تعهد اشاره کرد.

در پایان این نشست از ۲۵ زوج حاضر در این کارگاه توسط مدیر عامل آبفای استان تقدیر و تجلیل به عمل آمد.