در بازدید معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم از مجتمع آموزش عالی بم که همزمان با سفر ریاست‌جمهوری به استان کرمان است، مبلغ ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل آزمایشگاه فنی مهندسی و احداث خوابگاه این مرکز آموزش عالی اختصاص یافت. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل ازاداره کل روابط عمومی […]

در بازدید معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم از مجتمع آموزش عالی بم که همزمان با سفر ریاست‌جمهوری به استان کرمان است، مبلغ ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل آزمایشگاه فنی مهندسی و احداث خوابگاه این مرکز آموزش عالی اختصاص یافت.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل ازاداره کل روابط عمومی وزارت علوم/مجتمع آموزش عالی بم، دکتر علی خطیبی در بدو ورود به این مجتمع با حضور در مزار شهدای گمنام ضمن قرائت فاتحه به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد و سپس از طرح‌های عمرانی همچون آزمایشگاه مرکزی، کتابخانه، خوابگاه و سایر طرح‌­های این مجتمع بازدید کرد.
وی گفت: در ادامه سفرهای استانی که هیئت دولت و رئیس جمهور محترم دارند استان کرمان آخرین سفر از سفرهای استانی است که در حال انجام است، با توجه به اینکه مجتمع آموزش عالی بم جزو اولویت سفرمان بود در اولین فرصت در این مرکز حضور پیدا کردیم و امیدواریم بخشی از مشکلات این مجتمع طی سفر مرتفع شود.
معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم در این بازدید درخصوص تبدیل شدن این مجتمع آموزش عالی به دانشگاه گفت: مسیر تبدیل مرکز آموزش عالی به دانشگاه، فرآیند و شاخص­‌های خاص خود را دارد. لذا این مجتمع نیز برای دانشگاه شدن باید یکسری شاخص‌­ها از لحاظ تعداد هیئت علمی، تعداد رشته و گروه‌­های آموزشی بر اساس استانداردهای موجود وزارت علوم فراهم آورد و پس از آن نسبت به ارتقاء مجتمع به دانشگاه اقدام می‌کنیم.
دکتر خطیبی در ادامه از خوابگاه کانکسی این مجتمع بازدید کرد و با بیان اینکه باید وضعیت خوابگاه کانکسی بهبود یابد گفت: با توجه به اینکه این خوابگاه در زمان زلزله سال ۸۲ ساخته شده و مشکلات فراوانی دارد، تلاش می‌کنیم که مشکلات خوابگاه این دانشگاه به طور ریشه‌ای و اساسی حل و فصل شود.
معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم در ادامه افزود:  تلاش می‌­کنیم که در سازمان برنامه و بودجه مجوزها و اعتبارات لازم برای احداث خوابگاه در این دانشگاه ایجاد شود و انشاالله ساخت خوابگاه برای مجتمع  و اختصاص ۲۰ میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌های عمرانی از جمله آزمایشگاه فنی مهندسی از مصوبات این سفر خواهد بود.
دکتر محمدعلی نورالهی رئیس مجتمع آموزش عالی بم نیز در این بازدید گزارشی از وضعیت این مجتمع ارائه کرد و گفت: مجتمع آموزش عالی بم به عنوان مرکز نوپا از سال ۱۳۹۰ از دانشگاه شهید باهنر کرمان مستقل شده و بعد از استقلال پیشرفت‌های بسیار خوبی در همه حوزه‌ها از جمله آموزشی، پژوهشی، عمرانی، دانشجویی و فرهنگی داشته که همه این ظرفیت‌­ها و زیرساخت­‌ها از محل صرفه‌جویی‌هایی که داشیم حاصل شده است.
رئیس مجتمع آموزش عالی بم گفت: شهرستان بم دارای ظرفیت­‌های زیادی از جمله گردشگری به واسطه ارگ باستانی و سایر ابنیه تاریخی، کشاورزی، محصول خرما و مرکبات بم و ظرفیت اقتصادی از جمله اولین شرکت خودروسازی بخش خصوص کشور است. لذا مجتمع بر اساس ظرفیت‌های شهرستان رشته­‌ها و دانشکده‌های گردشگری، فنی مهندسی و ریاضیات و محاسبات را دایر کرده است.
دکتر نورالهی در ادامه به پاره‌­ای از مشکلات از جمله تبدیل مجتمع به دانشگاه، کمبود خوابگاه و اختصاص بودجه برای تکمیل طرح‌های آزمایشگا­ه­ی اشاره کرد و گفت: درخواست مردم و مسئولین شهرستان بم این است که این مجتمع به دانشگاه تبدیل شود تا بتواند رسالت خود را در منطقه بهتر به انجام رساند، امیدواریم با حمایت وزارت علوم بتوانیم این مشکلات را مرتفع کنیم.