سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت از حمایت وزارت صمت از عرضه همه خودروهای داخلی و وارداتی در بورس کالا خبر داد.به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی صمت استان اصفهان، «امید قالیباف» در گفت‌وگویی اعلام کرد که خودروهای وارداتی به‌طور قطع از مسیر بورس کالا عرضه می‌شوند. وی با […]

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت از حمایت وزارت صمت از عرضه همه خودروهای داخلی و وارداتی در بورس کالا خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی صمت استان اصفهان، «امید قالیباف» در گفت‌وگویی اعلام کرد که خودروهای وارداتی به‌طور قطع از مسیر بورس کالا عرضه می‌شوند.

وی با بیان اینکه در ابتدای امسال خودروسازان باید خودروهایشان را در سامانه قرعه‌کشی می‌آوردند، خاطرنشان‌کرد: در حال حاضر سایپا به طور کامل از قرعه‌کشی خارج شده است.

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین افزود: در آینده خودروهای ایران‌خودرو هم با خروج از مکانیزم قرعه‌کشی، در بورس کالا عرضه می‌شوند.

گفتنی است روز سه‌شنبه ۲۱ تیرماه امسال، شورای‌عالی بورس و اوراق بهادار، عرضه خودرو در بورس کالا را با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت مصوب کرد.

کارشناسان معتقدند:‌ با عرضه خودرو در بورس، قیمت‌های کاذب موجود در بازار تعدیل شده و همچنین قیمت کارخانه‌ای خودروها اصلاح می‌شود. همچنین این شیوه در میان‌مدت نیز با شکل‌دهی رقابت در بورس، موجب ارتقای کیفی خودروهای تولیدی، متنوع‌تر شدن تولیدات و افزایش تیراژ خواهد شد.