وضعیت حجاب و عفاف ادارات استان کردستان ارزیابی جدید می‌شوند دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان از ارزیابی وضعیت حجاب و عفاف ادارات کردستان بر مبنای دستورالعمل جدید وزارت کشور خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ علی اصغر حسینی روز چهارشنبه  در جلسه «توجیه تیم […]

وضعیت حجاب و عفاف ادارات استان کردستان ارزیابی جدید می‌شوند

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان از ارزیابی وضعیت حجاب و عفاف ادارات کردستان بر مبنای دستورالعمل جدید وزارت کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ علی اصغر حسینی روز چهارشنبه  در جلسه «توجیه تیم های ارزیابی عفاف و حجاب ادارات» که در ستاد امر به معروف استان برگزار شد، با تأکید بر اهمیت حجاب و عفاف در ادارات، اظهار داشت:وضعیت حجاب و عفاف هم در سطح ادارات و هم در سطح جامعه استان کردستان نسبت به قبل بهتر شده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان با اشاره به اهمیت وجود حجاب و عفاف در سطح ادارات استان کردستان، عنوان کرد: از اوایل بهمن ماه امسال وضعیت حجاب و عفاف ادارات به صورت ویژه بررسی می‌شود و علاوه بر تشویق کارمندان با حجاب با کارکنان بی حجاب نیز برابر قانون و مقررات رفتار خواهد شد.

وی افزود: تیم های ارزیابی حجاب و عفاف ادارت استان کردستان بر مبنای دستورالعمل جدید وزارت کشور و چک لیست های جدید اقدام به ارزیابی می کنند.

دکتر حسینی عنوان کرد: مرحله اول این ارزیابی در سنندج و مراحل بعدی در شهرستان ها خواهد بود.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان، تأکید کرد: تیم های ارزیابی حجاب و عفاف نباید در ارزیابی های خود هیچ نوع حُب و بغضی را اعمال کنند و ارزیابی آنها باید از روی دغدغه مندی باشد.

وی با بیان اینکه در برخی ادارات استان کردستان تنها بحث حجاب مطرح نیست، گفت: متاسفانه بعضا مشاهده شده است که در این ادارات به موضوع عفاف هم بی توجه هستند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان افزود:محیط یک اداره باید برای کارکنان زن محیطی امن و بدون دغدغه باشد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: موضوع حجاب و عفاف به سه دسته تقسیم می‌شود، یکی اینکه، عده‌ای تمایل به بی‌حجابی ندارند و بعضاً اگر حجاب مناسبی هم نداشته باشند با یک تذکر ساده حجاب را رعایت می‌کنند.

حسینی دسته دوم را شل حجاب خطاب کرد و گفت: این گروه هم ذاتاً مقید به حجاب هستند اما گاهاً به این موضوع بی‌اهمیت می‌شوند و اینها هم با یک تذکر زبانی خود را اصلاح می‌کنند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان دسته سوم را کسانی دانست که مروج بی حجابی بوده و از این طریق در عناد با قوانین جامعه هستند و از سر لجبازی اقدام به بی‌حجابی می‌کنند.

وی حجاب و عفاف را یک قانون دانست و گفت: باید به قانون احترام گذاشت و مطابق با آن عمل شود.