مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی گفت که از ابتدای امسال تاکنون ۳۲.۲ هزار میلیارد تومان شامل ۷.۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات فرزندآوری و ۲۴.۶ هزار میلیارد توان تسهیلات ازدواج توسط شبکه بانکی به متقاضیان پرداخت شده است. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از بانک مرکزی، «مهدی صحابی» در تشریح اقدامات بانک مرکزی در راستای […]

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی گفت که از ابتدای امسال تاکنون ۳۲.۲ هزار میلیارد تومان شامل ۷.۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات فرزندآوری و ۲۴.۶ هزار میلیارد توان تسهیلات ازدواج توسط شبکه بانکی به متقاضیان پرداخت شده است.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از بانک مرکزی، «مهدی صحابی» در تشریح اقدامات بانک مرکزی در راستای تسریع و تسهیل در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری افزود: تاکیدات جدی در جلسات و مکاتبات مربوط برای تسهیل در اخذ ضمانت و تسریع در فرآیند پرداخت، ایجاد امکان مشاهده وضعیت و رتبه اعتباری متقاضیان در سامانه فرزند و نیز آغاز فرآیند اخذ ضمانت و وثایق به صورت غیر حضوری در تعدادی از بانک‌ها منجر به این موضوع شده است که از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا ۲۸ خرداد مبلغ ۷.۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات فرزندآوری پرداخت شود که بیانگر رشد حدود ۱۳۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

وی گفت: از این مبلغ ۱.۲ هزار میلیارد تومان برای فرزند نخست، ۳.۱ هزار میلیارد تومان برای فرزند دوم، ۲.۲ هزار میلیارد تومان برای فرزند سوم، ۸۰۰ میلیارد تومان برای فرزند چهارم و ۳۰۰ میلیارد تومان برای فرزند پنجم و بیشتر پرداخت شده است.

رشد پرداخت تسهیلات ازدواج پس از ابلاغ بسته نظارتی- اعتباری بانک مرکزی

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی تصریح‌کرد: در خصوص تسهیلات ازدواج از ابتدای سال‌جاری تا تاریخ ۲۸ خرداد مبلغ ۲۴.۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱.۸ درصدی را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان‌کرد: بانک مرکزی با عنایت به تأکیدات رییس جمهوری و رییس‌کل بانک مرکزی و در پیش بودن هفته ازدواج آسان و روز ازدواج، در راستای تسریع و تسهیل در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج، بسته نظارتی- اعتباری خود را که ناظر بر تسهیل در اخذ ضمانت، تسریع در تعیین شعبه، تشکیل پرونده و پرداخت و آغاز بررسی های نظارت میدانی بود، در تاریخ ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ به بانک‌های عامل ابلاغ کرد.

صحابی ادامه‌داد: با ابلاغ بسته مذکور شاهد رشد چشمگیر پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج توسط شبکه بانکی بودیم، به‌طوری که آمار پرداختی مذکور که از ابتدای امسال تا تاریخ ۲۰ خرداد مبلغ ۱۹ هزار میلیارد تومان و نسبت به سال قبل با رشد منفی مواجه بود، با تعامل، همراهی، همکاری و تسریع در پرداخت تسهیلات و اخذ ضامن توسط شبکه بانکی و بانک مرکزی در روز ۲۸ خرداد به مبلغ ۲۴.۶ هزار میلیارد تومان افزایش یافت که بیانگر رشد ۳۰ درصدی نسبت به روز آغاز ابلاغ بسته مذکور است.

وی گفت: در قبال تسهیلات ودیعه مسکن نیز از ابتدای طرح (تیر ۱۴۰۱) تا ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ تعداد ۲۶۷ هزار و ۴۶۲ پرونده تسهیلاتی تشکیل شده که از این تعداد ۲۳۶ هزار و ۴۲۳ نفر به میزان ۱۳.۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده‌اند.