اصفهان بهشت سرمایه‌گذاری است/ واگذاری اختیارات به استان‌ها یکی از رویکردهای دولت سیزدهم استاندار اصفهان با بیان اینکه اصفهان بهشت سرمایه‌گذاری و کارهای بزرگ است، گفت: رویکرد دولت سیزدهم واگذاری اختیارات برای تصمیم‌گیری به استان‌ها است و تا کنون نیز تلاش دولت در این زمینه بوده است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به […]

اصفهان بهشت سرمایه‌گذاری است/ واگذاری اختیارات به استان‌ها یکی از رویکردهای دولت سیزدهم

استاندار اصفهان با بیان اینکه اصفهان بهشت سرمایه‌گذاری و کارهای بزرگ است، گفت: رویکرد دولت سیزدهم واگذاری اختیارات برای تصمیم‌گیری به استان‌ها است و تا کنون نیز تلاش دولت در این زمینه بوده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان در نشست هم‌اندیشی با مدیران، فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان استان گفت: رویکرد استان در مواجهه با مسائل و مشکلات حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی زیرساختی و عمرانی این بوده که هیچ بن‌بستی برای خود متصور نباشیم.

وی افزود: سعی شده با یک نگاه جدید و استفاده از ظرفیت‌های داخل استان، شناسایی و به‌کارگیری ظرفیت‌های بیرونی و مشورت‌گرفتن از افرادی که در حوزه‌های مختلف تجربه‌هایی را دارند، مسیرهای جدیدی را بازکرده و کار را به سمتی ببریم که تجلی کارآمدی در جامعه نسبت به گذشته جلوه بیشتری داشته باشد.

دکتر مرتضوی تصریح کرد: بسیاری از اتفاقات مبارکی که در حوزه اقتصاد استان اصفهان رخ‌داده، نشئت‌گرفته از زحمات شما فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان بوده و در کنار شما، مدیران دستگاه‌های اجرایی سعی می‌کنند در قالب فرایندها و نگاه‌های جدید، کارها را به نحوه مناسب‌تری مدیریت کنند.

استاندار اصفهان با تأکید بر تغییر رویکرد فعالان اقتصادی و امیدواری به آینده، عنوان کرد: اصفهان بهشت سرمایه‌گذاری و کارهای بزرگ است و این نگاه باید در جامعه رشد پیدا کند؛ چرا که نگاه ناامیدی و منفی‌بافی باعث عقب‌ماندگی ما در حوزه‌های مختلف می‌شود.

وی اضافه کرد: تغییر نگرش در دستگاه‌های استان و بخش خصوصی، خصوصاً فعالان حوزه اقتصاد، شرط اول معرفی متفاوت اصفهان نسبت به گذشته است.

دکتر مرتضوی با اشاره به اهتمام دولت برای واگذاری اختیارات به استان‌ها، خاطرنشان کرد: بعضاً برخی از تصمیماتی که در سطح ملی برای استان‌ها اتخاذ می‌شود را ما متوجه می‌شویم که باید به شکل دیگری در استان ما رقم بخورد و ریاست محترم جمهور نیز تأکید داشته‌اند که اختیارات برای تصمیم‌گیری به استان‌ها واگذار شود.

استاندار اصفهان با بیان اینکه اگر اختیارات به استان‌ها واگذار شود، یک گره‌گشایی اساسی در مشکلات کشور رخ می‌دهد، اظهار کرد: نمونه آن دهکده لجستیک است که سال‌ها معطل‌مانده بود؛ این به‌خاطر این نیست که استانداران و مسئولان قبلی نمی‌خواستند این کار انجام شود، به‌خاطر این به نتیجه رسید که اختیارات به استان واگذار شد و ظرف حدود ۲ماه به نتیجه مطلوب رسید.

وی تأکید کرد: رویکرد دولت سیزدهم واگذاری اختیارات برای تصمیم‌گیری به استان‌ها است و تا کنون نیز تلاش دولت در این زمینه بوده است.

دکتر مرتضوی هدف از این نشست هم‌اندیشی را اعلام همبستگی دانست و یادآور شد: برخی از پروژه‌های استان نیاز به حضور فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان دارد و بعضی از نگاه‌هایی که در حوزه‌های اقتصاد استان، روابط خارجه و گردشگری در حال پیش‌بینی است، به حمایت و همکاری شما فعالان اقتصادی نیازمند است.