پایان شهریور ضرب الاجل استاندار کردستان برای جمع آوری معتادان معتادان متجاهر است استاندار کردستان گفت: تا پایان شهریورماه و پیش از بازگشایی مدارس باید همه معتادان متجاهر از سطح شهرهای استان جمع‌آوری شوند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ اسماعیل زارعی کوشا در جلسه هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان، اعتیاد […]

پایان شهریور ضرب الاجل استاندار کردستان برای جمع آوری معتادان معتادان متجاهر است

استاندار کردستان گفت: تا پایان شهریورماه و پیش از بازگشایی مدارس باید همه معتادان متجاهر از سطح شهرهای استان جمع‌آوری شوند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ اسماعیل زارعی کوشا در جلسه هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان، اعتیاد را مهمترین آسیب اجتماعی روز جامعه برشمرد و گفت: مبارزه با این بلای خانمانسوز نیازمند عزم جدی و نگاه مسئولانه است.
وی افزود: جمع آورری معتادین متجاهر از سطح شهرها و معابر عمومی وظیفه همه دستگاه‌های متولی و در راس آن شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در شهرستان‌ها است.
زارعی کوشا با بیان اینکه حضور معتادان در معابر و خیابان‌ها، مغایر با چهره فرهنگی استان است، افزود : کردستان از نطر وقوع جرم در ردیف استان‌های آخر کشور است که از این عنوان باید صیانت کرد.
استاندار کردستان به مدیران و متولیان حوزه مبارزه با مواد مخدر و درمان و پیشگیری تاکید کرد که اجازه اضافه شدن فرد جدید به شمار معتادان را نداده و برای درمان مبتلایان نیز اقدامات موثر و کارسازی انجام شود.
وی با بیان اینکه برخی اقدامات در کوتاه‌مدت قابل دسترسی است، یادآور شد: پاره‌ای از کارها مانند احداث کمپ ترک اعتیاد از محل ماده ۱۶ نیز نیازمند برنامه ریزی میان مدت و بلند مدت است که باید پیگیر آن بود.
استاندار کردستان از رسانه‌ها و به ویژه صداوسیما خواست با کار فرهنگی و تولید محتوای اثرگذار یاریگر تلاشگران مبارزه با مواد مخدر در استان باشند.
زارعی کوشا در بخشی از سخنان خود با گرامیداشت سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی گفت: آزادگان فداکاری و مقاومت بی نظیری در زندان های رژیم بعث داشتند ولی هنوز آنگونه که شایسته است استقامت این عزیزان با زبان هنر بازگو نشده است.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان