مدیرعامل آبفای استان اصفهان گفت: در تابستان سال جاری با استفاده از کلیه ظرفیت ها و امکانات موجود، آبرسانی پایدار و توزیع عادلانه آب انجام می شود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، حسین اکبریان مدیرعامل آبفای استان اصفهان با اشاره به اهمیت تامین پایدار آب شرب مردم در روستاها اظهار داشت: در سال […]

مدیرعامل آبفای استان اصفهان گفت: در تابستان سال جاری با استفاده از کلیه ظرفیت ها و امکانات موجود، آبرسانی پایدار و توزیع عادلانه آب انجام می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، حسین اکبریان مدیرعامل آبفای استان اصفهان با اشاره به اهمیت تامین پایدار آب شرب مردم در روستاها اظهار داشت: در سال گذشته با اجرای طرح جهاد آبرسانی ۱۸ روستا دراستان از آب شرب پایدار برخوردار شدند و پیش بینی می شود در سال جاری این رقم به ۴۰ روستا افزایش یابد.

وی اقدامات فنی و مهندسی در تامین پایدار و توزیع عادلانه آب شرب در سطح استان را بسیار موثر دانست و خاطر نشان کرد: سیستم تله متری و دیسپاجینگ تاسیسات آب در استان اصفهان یکی از کامل ترین و پیشرفته ترین سیستم ها در تاسیسات آب کشور به شمار می آید؛ همچنین نصب و راه اندازی ۵۰۰ تابلو پایش آنلاین فشار شبکه توزیع یکی دیگر از عوامل موثر درتامین و توزیع پایدار آب شرب در شهرها و روستاهای استان قلمداد می شود.

اکبریان خاطرنشان کرد: با بررسی لحظه به لحظه ظرفیت منابع و مخازن، زمینه های تامین پایدار آب شرب مردم در سطح استان فراهم می شود، این درحالیست که کیفیت آب شرب خط قرمز آبفای استان است و هر منبع آبی باید قبل از در مدار قرار گرفتن، از لحاظ کیفی مورد تایید نهادهای ذیصلاح قرار گیرد.

وی پویش «شهروند مروج آب» را یکی از اقدامات فرهنگی آبفا به منظور ترغیب مردم به مصرف صحیح آب برشمرد و تصریح کرد: آبفای استان اصفهان در یک طرح خلاقانه تحت عنوان «پویش شهروند مروج آب» از همه مردم درخواست می کند با همکاری با مسئولان آبفا در سطح استان فرهنگ بهینه مصرف آب را در جامعه نهادینه کنند.

مدیر عامل آبفای استان اصفهان در پایان اعلام کرد: میزان آب بدون درآمد در استان اصفهان کمتر از میانگین کشور است که این امر حاکی از بازسازی و اصلاح خطوط فرسوده آب در قطرهای مختلف است که مجموع این اقدامات، آبفای استان اصفهان را به رغم محدودیت شدید منابع آبی در تامین و توزیع عادلانه و پایدار آب یاری کرده است