منابع صهیونیستی از طرح جدید مسئولان رژیم صهیونیستی برای توسعه شهرک در اراضی «جبل ابو غنم« واقع در جنوب شرق بیت بیت المقدس خبر دادند به گزارش پایگاه خبری شهید یاران،به نقل از خبرگزاری مهر،روزنامه صهیونیستی«هاآرتص» اعلام کرد که مقامات تل آویو درحال تهیه طرحی برای افزایش ساخت و ساز و افزایش شمار شهرک نشینان […]

منابع صهیونیستی از طرح جدید مسئولان رژیم صهیونیستی برای توسعه شهرک در اراضی «جبل ابو غنم« واقع در جنوب شرق بیت بیت المقدس خبر دادند

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران،به نقل از خبرگزاری مهر،روزنامه صهیونیستی«هاآرتص» اعلام کرد که مقامات تل آویو درحال تهیه طرحی برای افزایش ساخت و ساز و افزایش شمار شهرک نشینان صهیونیست در شهرک «هار حوما» واقع در اراضی منطقه «جبل ابو غنیم» در جنوب شرقی شهر بیت المقدس هستند.

این روزنامه عبری زبان، با بیان اینکه این شهرک جدید است قرار است در مکانی بسیار حساس از نظر مناظر دیدنی و آب و هوا بنا شود، افزود: شهرک مذکور در اطراف روستای «بتیر» ساخته خواهد شد که توسط سازمان «یونسکو» به عنوان یک میراث جهانی ثبت شده است.

بر اساس این گزارش، شهرک مذکور قرار است که در مجاورت روستای فلسطینی «الولجه» بنا شود و اگر این اتفاق بیفتد، این روستا از هر چهار طرف توسط دیوار حائل محاصره خواهد شد و قرار است که در این شهرک ۵۶۰ واحد مسکونی ساخته شود.

روستای تاریخی «بتیر» که از ویژگی‌های منحصر به فرد آب و هوایی و تاریخی برخوردار است، در سال ۲۰۱۴ توسط سازمان یونسکو به عنوان میراث جهانی معرفی شد.

گفتنی است، رژیم صهیونیستی در سایه حمایت های مالی و سیاسی آمریکا به ساخت و ساز شهرک ها در قدس و کرانه باختری اشغالی به منظور یهودی سازی این مناطق ادامه می دهد.