چشم‌انداز ما تبدیل شدن کردستان به مقصد گردشگری سلامت در کشور است معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: چشم‌انداز افق ۵ ساله‌ ما برای کردستان، تبدیل شدن این استان به مهم‌ترین مقصد گردشگری سلامت نه تنها در منطقه بلکه در کشور است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ علی نوری در […]


چشم‌انداز ما تبدیل شدن کردستان به مقصد گردشگری سلامت در کشور است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: چشم‌انداز افق ۵ ساله‌ ما برای کردستان، تبدیل شدن این استان به مهم‌ترین مقصد گردشگری سلامت نه تنها در منطقه بلکه در کشور است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ علی نوری در حاشیه بازدید از نخستین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری سلامت غرب کشور که در سنندج برپا شد، اظهار کرد: سالانه بیش از ١٠٠ هزار نفر از اقلیم کردستان عراق برای امور درمانی عازم کشورهای مختلفی از جمله ایران می‌شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان با بیان اینکه کشور ایران کمترین سهم جذب گردشگر حوزه سلامت را در میان کشورهای منطقه دارد، افزود: با توجه به هم‌مرز بودن و اشتراکات فرهنگی و زبانی با اقلیم کردستان عراق، باید سهم ایران بیشتر از کشورهای دیگر باشد.

او عنوان کرد: در این راستا و به‌منظور استفاده از ظرفیت‌های موجود در این حوزه، از ماه‌های اخیر اقداماتی در دو حوزه ایجاد زیرساخت‌ها و جذب گردشگر انجام شده است.

نوری یادآور شد: در حوزه زیرساخت‌ها اقدامات لازم برای راه‌اندازی لاین پرواز تهران-سنندج-سلیمانه و همچنین توسعه زیرساخت‌ها در شهرستان‌های مرزی استان، در دستور کار قرار گرفته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان بیان کرد: در حوزه جذب گردشگر هم بنا داریم بیمارستان‌هایی را که دارای مجوز IPD هستند انتخاب کنیم تا بتوانند لینک ارتباطی با کشور عراق را برقرار کنند.

او با بیان اینکه استان کردستان دارای ظرفیت‌های ویژه و خاصی در حوزه گردشگری سلامت است، گفت: برگزاری چنین رویدادهایی می‌تواند فرصت مناسبی برای بهره‌برداری مناسب از این قابلیت‌ها و فراهم کردن زیرساخت‌ها و امکانات لازم و همچنین همکاری و انسجام میان بخش‌های خصوصی و دولتی برای توسعه پایدار گردشگری و رونق اقتصادی در منطقه باشد.


کویستان عبدالحکیمی