رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس از تشکیل کمیته ویژه‌ای متشکل از این فراکسیون، سازمان برنامه و بودجه، بنیاد شهید و ستاد کل نیرو‌های مسلح برای حمایت از ایثارگران در برنامه هفتم توسعه خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، احمد امیرآبادی فراهانی در تشریح نشست مشترک امروز (یکشنبه، ۳۱ اردیبهشت ماه) فراکسیون ایثارگران و […]

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس از تشکیل کمیته ویژه‌ای متشکل از این فراکسیون، سازمان برنامه و بودجه، بنیاد شهید و ستاد کل نیرو‌های مسلح برای حمایت از ایثارگران در برنامه هفتم توسعه خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، احمد امیرآبادی فراهانی در تشریح نشست مشترک امروز (یکشنبه، ۳۱ اردیبهشت ماه) فراکسیون ایثارگران و فرهنگ ایثار و شهادت مجلس شورای اسلامی از حضور رئیس بنیاد شهید و معاونان ایشان در این نشست خبر داد و گفت: نمایندگان و مسئولان بنیاد شهید مسائلی مانند تبدیل وضعیت ایثارگران بعد ۱۴۰۰، مسکن، خودرو، اشتغال و ساماندهی گلزار شهدا و مسیر آن‌ها و پیشنهاداتی را در این رابطه مطرح کردند.

وی افزود: در مورد پیش‌بینی امتیازاتی برای ایثارگران در قانون واردات خودرو پیشنهاداتی مطرح شد و به طور قطع اگر این مهم عملیاتی شود در کاهش قیمت خودرو تاثیرگذار خواهد بود.

نماینده مردم قم در مجلس یازدهم ادامه داد: همچنین در مورد توجه برنامه هفتم توسعه به ایثارگران هم مباحثی مطرح و در نهایت قرار شد کمیته‌ای متشکل از فراکسیون ایثارگران، سازمان برنامه و بودجه، بنیاد شهید و ستاد کل نیرو‌های مسلح تشکیل و پیشنهادات نمایندگان در مورد قوانین مرتبط به ایثارگران در برنامه هفتم توسعه به کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه ارائه شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: در حالی که بر اساس برخی گزارشات غیررسمی در برنامه هفتم توسعه مسائلی مانند مسکن، خودرو و اشتغال به خوبی دیده نشده، اما رئیس بنیاد شهید تاکید کرد که دولت امروز برای حمایت از ایثارگران در برنامه تصمیمات جدیدی گرفته است.

امیرآبادی فراهانی با اشاره به اینکه دولت در برنامه ششم توجه چندانی به ایثارگران نداشت و مجلس در کمیسیون تلفیق برنامه چندین ماده حمایتی را پیش بینی کرد، گفت: بر اساس اظهارات مسئولان مربوط ۲۰ ماده حمایتی در برنامه هفتم دیده شده و در صورت وجود نواقص در مجلس نسبت به رفع آنها اقدام خواهیم کرد.

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس تصریح کرد: همچنین قرار شد جلساتی را با ستاد کل نیروهای مسلح داشته باشیم تا درباره تجمیع سازمان‌های مرتبط با امور ایثالرگران، سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان رزمندگان بحث و بررسی کنیم.

وی افزود: در خصوص تجمع این سازمان‌ها دو دیدگاه وجود دارد که تجمع صورت گیرد و سازمان جدید زیر نظر ستاد کل نیروهای مسلح فعالیت کند و رئیس آن از طرف ستاد کل نیروهای مسلح انتخاب شود و یک دیدگاه هم وجود دارد که وزرات خانه‌ای برای آن تشکیل شود تا مجلس هم نظارت بیشتری به آن داشته باشد؛ این دو دیدگاه در فراکسیون ایثارگران مجلس در حال بررسی است.