رئیس پلیس راه استان گفت: طرح تابستانی پلیس راه در جاده‌های سراسر استان با مشارکت دستگاه‌های امدادی و خدماتی از یکم تیرماه آغاز و تا ۳۱ شهریور ماه ادامه خواهد داشت. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی استان اصفهان، سرهنگ “اصغر زارع” در گفت و گو با […]

رئیس پلیس راه استان گفت: طرح تابستانی پلیس راه در جاده‌های سراسر استان با مشارکت دستگاه‌های امدادی و خدماتی از یکم تیرماه آغاز و تا ۳۱ شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی استان اصفهان، سرهنگ “اصغر زارع” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: با توجه به اینکه در تابستان گذشته یکصد و ۳۰ نفر در حوادث جاده ای استان جان خود را از دست دادند و ۲ هزار و ۵۰ نفر نیز مجروح شدند به رانندگان توصیه می شود مسئولانه رانندگی کنند و جان خود و دیگران را به خطر نیندازند.
وی افزود: برای داشتن سفری امن باید سیستم ایمنی و فنی خودرو قبل از سفر کنترل و هنگام سفر به طور جدی از سرعت و سبقت غیر مجاز پرهیز شود. توجه به علائم رانندگی، توجه مستمر به جلو، عدم استفاده از تلفن همراه و خودداری از رانندگی هنگام خستگی و خواب الودگی نقش مهمی در جلوگیری از تصادفات دارد و با توجه به اینکه استان اصفهان بیشترین سهم آزادراه و بزرگراه در کشور را دارد به مسافران و رانندگان توصیه می شود به ازای هر ۲ ساعت رانندگی ۱۰ الی ۱۵ دقیقه در مکانی امن استراحت کنند.
رئیس پلیس راه استان اصفهان با بیان اینکه در طرح تابستانی با رانندگان دارای بیش از ۳ میلیون تومان خلافی و خودروهای مرتکب تخلفات حادثه ساز بدون اغماض برخورد و خودروی آن ها نیز توقیف خواهد شد، گفت: مسئله مهمتری که رانندگان و مسافران باید به آن توجه بیشتری داشته باشند این است که بیش از ۸۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ می دهد و بهتر است رانندگان هنگام رانندگی در این محدوده ها بیشتر دقت کنند. هدف پلیس راه در این طرح افزایش ایمنی و کاهش تصادفات و تلفات حوادث رانندگی است.
این مقام انتظامی پیرامون راننده و مسافر مسئول تصریح کرد: راننده مسئول راننده ای است که در قبال رانندگی خود و جان سرنشینان و رانندگان سایر وسایل نقلیه استفاده کننده از جاده مسئولیت دارد و باید در قبال مسئولیت خود ایفای نقش نماید، مسافر مسئول نیز در قبال راننده و سایر سرنشینان وسایل نقلیه مسئولیت دارد و باید این مسئولیت را به بهترین نحو انجام دهد.
سرهنگ زارع در هشدار و توصیه ای به رانندگان و مسافران اظهار داشت: رانندگان قبل ازسفر ازوضعیت راه ها مطلع شده سپس اقدام به سفر کنند تا از ترافیک های طولانی پیشگیری شود. همچنین با توجه به گرمی هوا و پدیده قیرزدگی احتمالی در بعضی از نقاط جاده ها اصطکاک بین لاستیک و سطح آسفالت کاهش پیدا کرده و سبب افزایش مسافت ترمزگیری می‌شود، بنابراین لازم است که رانندگان با سرعت مطمئنه اقدام به رانندگی در جاده‌ها کنند.
وی ادامه داد: با توجه به گرم شدن هوا سطح جاده‌ها نیز گرم‌تر شده و این گرما می‌تواند در لاستیک‌های فرسوده احتمال ترکیدگی یا جدا شدن رویه لاستیک را افزایش دهد که لازم است رانندگان از لاستیک های استاندارد و دارای آج مناسب استفاده کنند. پیش بینی می شود برابر سال های گذشته در شهریورماه شاهد ترافیکی سنگین و افزایش سفر در راه های استان باشیم که می طلبد رانندگان همکاری بیش از پیش با پلیس داشته باشند.
رئیس پلیس راه استان اصفهان عنوان کرد: مسافران هنگام سفر از توقف در حاشیه راه های استان به ویژه مناطق کوهستانی جهت استراحت بپرهیزند چراکه این اقدام باعث افزایش بار ترافیکی در این مسیرها خواهد شد. هموطنانی که قصد سفر دارند نسبت به توزیع ساعت سفر خود اقدام کنند تا شاهد ترافیک سنگین تری در محورهای استان نباشیم.
سرهنگ زارع در پایان خاطرنشان کرد: به دلیل گرمای هوا احتمال خستگی زودرس برای راننده وجود دارد که خستگی و بی‌حوصلگی موجب عجله و شتاب را باعث شده و عدم توجه کافی به جلو می‌تواند حادثه‌ساز باشد؛ بنابراین از رانندگان می‌خواهیم در حین رانندگی در این روز‌ها دقت و تمرکز بیشتری داشته و همواره قوانین را رعایت کرده و از عجله و شتاب بپرهیزند