کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی قرار است امروز (سه شنبه) با طرح‌های جدید وزارت جنگ این رژیم برای حفاظت از شهرک‌های مجاور غزه در برابر تهدیدات موشک های «کورنت» موافقت کند. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از امروز (سه‌شنبه) ایرنا به نقل از سما نیوز، این طرح جدید را “بنی گانتس” وزیر جنگ […]

کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی قرار است امروز (سه شنبه) با طرح‌های جدید وزارت جنگ این رژیم برای حفاظت از شهرک‌های مجاور غزه در برابر تهدیدات موشک های «کورنت» موافقت کند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از امروز (سه‌شنبه) ایرنا به نقل از سما نیوز، این طرح جدید را “بنی گانتس” وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با هدف تقویت واکنش «اضطراری غیرنظامی» به عنوان بخشی از تجربه عملیات صهیونیست‌ها موسوم به «طلوع فجر» (جنگ ۳ روزه غزه) که در آن شهرک‌نشینان ساکن شهرک‌های مجاور غزه به دلیل تهدیدات راکتی و موشکی مجبور شدند روزها در منازل خود باقی بمانند، پیشنهاد داده است.

در همین رابطه، وب سایت عبری «والا» نوشت: این طرح با هدف «سازماندهی، تجهیز و آماده سازی جاده‌ها و آزاد راه‌های کنارگذر به شهرک‌های اطراف غزه برای جلوگیری از محاصره شهرک‌نشینان به دلیل تهدید احتمال استفاده گروه‌های فلسطینی در غزه از موشک‌های ضد تانک اجرایی می‌شود؛ همانطوری که در جنگ اخیر غزه اتفاق افتاد».

بر اساس این گزارش، ده‌ها میلیون شیکل (هر سه و نیم شیکل برابر یک دلار) از سوی رژیم صهیونیستی برای اجرای این طرح اختصاص داده خواهد شد که پس از نهایی شدن این طرح، برای موافقت نهایی ظرف ۶۰ روز به گانتس ارائه می شود. علاوه بر این، ۱۷ میلیون شیکل برای حفاظت از شهرک صهیونیستی سیدروت و حومه آن اختصاص خواهد یافت.

در آستانه وقوع جنگ سه روزه اخیر رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، رسانه های رژیم صهیونیستی فاش کردند که نهادهای امنیتی و نظامی این رژیم نگران حمله مبارزان فلسطینی با استفاده از موشک های “کورنت” به اهداف صهیونیستها در نزدیک نوار غزه هستند.

استقرار این موشک ها در مرز نوار غزه و در مقابل شهرک های صهیونیست نشین که تقریبا پنج روز قبل از وقوع جنگ سه روزه علیه غزه انجام شد، باعث شد که شهرک نشینان نتوانند از خانه خارج شده یا هرگونه ترددی داشته باشند.

در جنگ اخیر سه روزه غزه که به شهادت ۳۲ فلسطینی و زخمی شدن ۳۰۰ نفر دیگر منجر شد، بیش از ۱۲۰۰ راکت و موشک به سمت شهرها و شهرک‌های صهیونیستی در فلسطین اشغالی شلیک شد.