یکی از ویژگی های ایام اربعین، نهایت عشق و علاقه مردم نسبت به اباعبدالله الحسین و میزبانی از زائران بود بعد از دو ماه بعد از اربعین حسینی، نشستی در سپاه بیت المقدس کردستان برگزار شد و خادمین اربعین حسینی تجلیل شدند و این یعنی کربلا در هر زمان و مکانی همچنان جاری است. به […]

یکی از ویژگی های ایام اربعین، نهایت عشق و علاقه مردم نسبت به اباعبدالله الحسین و میزبانی از زائران بود

بعد از دو ماه بعد از اربعین حسینی، نشستی در سپاه بیت المقدس کردستان برگزار شد و خادمین اربعین حسینی تجلیل شدند و این یعنی کربلا در هر زمان و مکانی همچنان جاری است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ امسال حدود ۱۴۰ هزار زائر از مرز باشماق مریوان راهی کربلای معلا و عتبات عالیات شدند، مرزی که در استان کردستان قرار دارد؛ استانی که غالب ساکنان آن اهل سنت هستند و در میزبانی از زائران اربعین آنقدر سنگ تمام می‌گذارند که زائر برای اربعین بعد و تردد از این مرز لحظه شماری می‌کند.

حالا بعد از دو ماه بعد از اربعین حسینی، نشستی در سپاه بیت المقدس کردستان برگزار شد، و خادمین اربعین حسینی تجلیل شدند و این یعنی کربلا در هر زمان و مکانی همچنان جاری است.

عشق و محبت مردم کردستان نسبت به اباعبدالله الحسین مثال‌زدنی است

سردار امان‌الله گشتاسبی فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان در ابتدای این مراسم اظهار داشت: اربعین راهی است که روز به روز هم وسیع‌تر، هم گسترده‌تر، هم پررونق‌تر و هم با استقبال بیشتری الحمدالله سال به سال درجامعه اسلامی نه تنها در ایران بلکه در کل عالم این فرهنگ شکل می گیرد.

وی تصریح کرد: اعتقاد ما بر این است که امروز انقلاب اسلامی و نعمت انقلاب اسلامی برگرفته از فرهنگ عاشوراست.

وی افزود: امسال استقبال مردم در سراسر کشور خصوصاً استان کردستان در جاهایی که موکب دایر بود مثال‌زدنی بود.

وی گفت: یکی از ویژگی های ایام اربعین، نهایت عشق و علاقه مردم نسبت به اباعبدالله الحسین و میزبانی از زائران بود که نهایت برنامه‌ریزی و میزبانی را انجام دادند.

وی افزود: این همه توان برای میزبانی از زائران نیاز به کمک همگانی دارد که سپاه و بسیج نیز همانند سالهای گذشته آمادگی دارد تا تعداد موکب‌ها را افرایش دهد و امیدواریم برای سالهای بعد کاملتر شود.

سردار گشتاسبی یادآور شد: خوشبختانه همدلی، برادری و شور و نشاط در میان موکب‌داران برقرار بود و این نمادی از عشق و علاقمندی به این‌چنین برنامه‌هایی است که در راستای تعالی و پیش‌برندگی نظام انقلاب اسلامی برقرار است.

برپایی ۶۸ موکب در داخل کردستان و پنج موکب در کربلای معلا

سرهنگ غلامحسین یوسفی رئیس ستادبازسازی عتبات عالیات استان کردستان در ادامه با اشاره به برپایی ۶۸ موکب در داخل کردستان و پنج موکب در کربلای معلا، اظهار کرد: ۷۰۰ هزار زائر در مدت راهپیمایی بزرگ اربعین در استان اسکان یافتند.

یوسفی افزود: در کنار رسیدگی به زائران کارهای فرهنگی دیگری نیز انجام گرفت که از جمله آن جذب ۳۵۰ حامی برای ایتام و محسنین استان بود.

تشکیل هیات های اندیشه ورز با حضور علمای اهل سنت و تشیع، آسیب شناسی و تبیین نقاط ضعف در ۲ سال اخیر و اختصاص زمین برای احداث ساختمان دائمی موکب مردمی در باشماق هم پیشنهادهایی بود که رئیس ستادبازسازی عتبات عالیات استان کردستان داد.

وی ادامه داد: با اتمام عملیات بازسازی عتبات عالیات در عراق، از سال آینده بیشترین توان صرف ساماندهی موکبها می شود.

همه ما نوکر امام حسین (ع) هستیم و به این نوکری افتخار می‌کنیم

در ادامه حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در کردستان در ادامه با بیان اینکه همه ما نوکر امام حسین (ع) هستیم و به این نوکری افتخار می‌کنیم اظهار داشت: سالیان سال است که پرچم امام حسین (ع) برافراشته است و دلیل آن ایثار و ازخودگذشتگی بود.

وی یادآور شد: هرکسی در راه هدف خود از مقام و نفس و جان خود بگذرد حتما آبرو پیدا می‌کند.

وی به معجزات بعد از واقعه کربلا که توسط دیگران ثبت شده است اشاره کرد و ادامه داد: در این هزار و چند سالی که از شهادت امام حسین(ع) گذشته همواره بشر نیاز به حضرت داشته و این شور همچنان ادامه دارد.

در پایان این مراسم از خادمین اربعین حسینی تجلیل بعمل آمد.