کارگروه استانی مبارزه با قاچاق کالا و ارز به ریاست دکتر مرتضوی – استاندار اصفهان – و با حضور اعضا و مدعوین در استانداری اصفهان برگزار گردید. استاندار اصفهان در این نشست با تاکید بر اینکه در این زمینه نیاز به فرهنگ سازی و آموزش به شدت احساس می شود به تشکیل ۴ کمیته ذیل […]

کارگروه استانی مبارزه با قاچاق کالا و ارز به ریاست دکتر مرتضوی – استاندار اصفهان – و با حضور اعضا و مدعوین در استانداری اصفهان برگزار گردید.

استاندار اصفهان در این نشست با تاکید بر اینکه در این زمینه نیاز به فرهنگ سازی و آموزش به شدت احساس می شود به تشکیل ۴ کمیته ذیل این کارگروه اشاره کرد و افزود: حمایت و پشتیبانی های لازم به جهت تامین دستگاه های xray مورد نیاز مجدانه دنبال و پیگیری شود و در این راستا استاندارای نیز با همه توان آماده همکاری است.

نماینده عالی دولت در استان، در ادامه خاطر نشان ساخت: با توجه به عرضه کالاهای قاچاق در بازار رصد بازار موضوعی، ضروری و با اهمیت است و می بایست با پیگیری های صورت پذیرفته از سوی دستگاه های ذی ربط، شناسه کالاها در سامانه ها ثبت و قابل پیگیری باشد.

وی با اشاره به اینکه در طول سال گذشته فرصت لازم برای مقابله و انهدام کالاهای قاچاق به اصناف و بازاریان داده شده است. افزود: با قاچاق کالا و ارز بطور قاطع و مجدانه برخورد می شود.

دکتر مرتضوی، با اشاره به اینکه با تجهیزات لازم در مبادی ورودی کالاهای قاچاق به کشور و نظارت دستگاه های نظارتی با پدیده مذموم قاچاق برخورد قضائی و قانونی می شود. تاکید کرد: اصفهان به لحاظ داشتن موقعیت جغرافیایی خاص در مرکز کشور از مصائب مذموم پدیده مذموم قاچاق کالا و ارز لطمات زیاد و غیرقابل جبرانی دیده و نیازمند هم افزایی مجدانه سایر مسئولان و مردم به منظور مبارزه جدی و همگانی با این پدیده شوم و منحوس است.

دکتر مرتضوی در پایان تاکید مصرح نمود که می بایست در یک اهتمام همگانی میزان تنبیهات و جریمه ها در زمینه قاچاق کالا و ارز به نحو کارآمد و بازدارنده عملیاتی و اجرایی گردد و بر ضرورت متناسب سازی جرم و جزای آن تاکید نمود.
خبرنگار: الهام خانی