رییس سازمان صمت فارس گفت: صنعت کاشی و سرامیک علاوه بر تأمین نیاز‌های داخلی، یکی از مؤلفه‌های اثرگذار در افزایش و توسعه صادرات غیرنفتی است. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، حمیدرضا ایزدی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس در سفر استاندار به شمال استان گفت: در این سفر […]

رییس سازمان صمت فارس گفت: صنعت کاشی و سرامیک علاوه بر تأمین نیاز‌های داخلی، یکی از مؤلفه‌های اثرگذار در افزایش و توسعه صادرات غیرنفتی است.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، حمیدرضا ایزدی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس در سفر استاندار به شمال استان گفت: در این سفر مقرر شد؛ برای تکمیل و اجرای طرح کاشی هخامنش در راستای ایجاد زیر ساخت‌های آب، برق و گاز و تامین نقدینگی و تسهیلات اقدامات لازم صورت پذیرد.

او افزود: همچنین در راستای طرح آمایش و اولویت طرح‌های نیمه تمام درخصوص کاشی دی برای تامین زیر ساخت‌ها و تسهیلات نیز توسط استاندار فارس دستورات لازم صادر شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: مجموعه تولیدی کارخانه کاشی و سرامیک هخامنش با میزان سرمایه گذاری ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال، ظرفیت تولید سالانه ۱۸ میلیون متر مربع اسلب سرامیکی و اشتغال ۶۲۰ نفر در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار و کارخانه کاشی و سرامیک دی با میزان سرمایه گذاری ۴ هزار میلیارد ریال، ظرفیت سالانه ۸ میلیون متر مربع با اشتغال ۴۰۰ نفر در زمینی به مساحت ۶۰ هزار متر مربع ساخته شده است.

ایزدی افزود: با افتتاح این دو کارخانه کاشی و سرامیک برای یک هزار و ۲۰ نفر اشتغال‌زایی مستقیم ایجاد می شود.

ایزدی با تاکید بر ضرورت اجرای طرح‌های کاشی و سرامیک اظهارداشت: وجود معادن و مواد اولیه خاک نسوز در شهرستان آباده، ایجاد زیر ساخت‌های لازم دراین خصوص، جلوگیری از خام فروشی خاک نسوز و صادرات محصولات تولیدی است.

او با بیان این که شهرستان آباده قطب صنعتی جنوب کشور در زمینه تولید کاشی و سرامیک و قطب معادن خاک نسوز در شمال استان فارس است، اظهارداشت: این شهرستان در میان استان‌های همجوار از جایگاه ویژه‌ای برخوردار و دارای قابلیت‌های خوبی در سطح کشور است که با توجه به حجم بالای مصرفی خاک نسوز برای تولید کاشی و سرامیک موجب کاهش هزینه حمل و نقل مواد اولیه و توان رقابت در امر صادرات محصولات کاشی و سرامیک را در این شهرستان افزایش خواهد داد.

رییس سازمان صمت ادامه داد: با وجود ظرفیت های منطقه‌ای ازجمله تامین مواد اولیه، استفاده از تکنولوژی‌های جدید، افزایش ظرفیت تولید، ایجاد اشتغال جدید، ذخایر مطمئن و استفاده انواع خاک برای محصولات قابل رقابت و نیز قرار گیری در محور مواصلاتی و بزرگراه‌های منتهی به بنادر جنوبی و مرز‌های غربی کشور و سایر مزیت‌های موجود، سرمایه گذاران را برای ساخت واحد‌های تولید کاشی و سرامیک در این شهرستان ترغیب می‌ کند.

ایزدی افزود: صنعت کاشی و سرامیک علاوه بر تأمین نیاز‌های داخلی، می‌تواند به عنوان یکی از مؤلفه‌های اثرگذار در افزایش و توسعه صادرات غیرنفتی ایفای نقش کند.