افتتاح وبهره برداری ۴ واحد صنعتی در بانه /تصویب اساسنامه منطقه آزاد تجاری بانه ومریوان در هیات دولت/افتتاح و کلنگ زنی ۶ طرح حوزه آب در بانه استاندار کردستان از تایید و تقدیم اساسنامه منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان طی هفته گذشته در جلسه هیات دولت جهت بررسی به شورای نگهبان طی سفر یک […]

افتتاح وبهره برداری ۴ واحد صنعتی در بانه /تصویب اساسنامه منطقه آزاد تجاری بانه ومریوان در هیات دولت/افتتاح و کلنگ زنی ۶ طرح حوزه آب در بانه

استاندار کردستان از تایید و تقدیم اساسنامه منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان طی هفته گذشته در جلسه هیات دولت جهت بررسی به شورای نگهبان طی سفر یک روزه خود به شهرستان بانه درجمع خبر خبرنگاران خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ اسماعیل زارعی کوشا در سفر یک روزه خود روز چهار شنبه به شهرستان بانه در بدو ورود،
همراه با علیرضا شهیدی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در گلزار شهدای این شهر حضور یافت و با اهدای گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدای این شهرستان ادای احترام کرد.

پروژه های شرکت کیمیا توسعه هامون سانا(تولید کننده کره گیر، کباب پز گازی، فر خوراک پزی برقی و جعبه تقسیم) با ظرفیت اسمی تولید ۱۶ هزار دستگاه در سال و اشتغالزایی برای ۱۸ نفر، با سرمایه‌گذاری ۵۶ میلیارد ریال و با مساحت زیربنای ۹۵۰ مترمربع در شهرستان بانه جهت بهره برداری اولین افتتاحیه استاندار کردستان بود.

شرکت پیشرو سورین فن آور فرتاک تولید کننده کننده لوازم برقی خانگی، با ظرفیت اسمی ۳۲۰ هزار دستگاه در سال اشتغالزایی برای ۱۵۰ نفر و سرمایه‌گذاری یک هزار میلیارد ریال، دومین طرحی بود که با حضور استاندار به بهره‌برداری رسید.

سومین طرحی که توسط اسماعیل زارعی کوشا افتتاح شد، شرکت الکتریک کیهان سورین بود که با ظرفیت تولید ۲۱۰ هزار دستگاه لوازم برقی خانگی در سال را دارد و برای ۱۷ نفر به میزان اعتبار ۱۷۸ میلیارد ریال شغل ایجاد کرده است.

همچنین شرکت شهاب باران پردیس فلک(سازنده خودتراش پلاستیکی، خلال و نخ دندان) با ظرفیت اسمی تولید ۲۵۰ تن در سال و اشتغالزایی برای ۴۱ نفر و با سرمایه‌گذاری ۱۹۵ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

همچنین اسماعیل زارعی کوشا در آیین افتتاح شرکت پیشرو سورین فن آور فرتاک گفت: در شهرک صنعتی بانه بحث بر سر کم بودن زمین برای تولید است، بنابراین باید از تمام ظرفیت‌های موجود نهایت استفاده برای تولید شود.

وی تولیدات شرکت پیشرو سورین را برندی موفق در کشور با تنوع محصولات دانست و افزود: چنین مجموعه‌هایی باید از سوی دستگاه‌های اجرایی و مسوول پشتیبانی شوند، چراکه تولید، بالاترین کار خیر است.

استاندار کردستان در آیین افتتاح پروژه‌های گازرسانی در روستای «هه‌نگه ژال» بانه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان، اولین مورد از هفت منطقه آزاد تجاری مصوب سال گذشته کشور است که اساسنامه آن در هیات دولت مصوب شده که بعد از ابلاغ، عملیات اجرایی آن شروع می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح جامع منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان آماده شده است، اضافه کرد: این طرح در حال حاضر ۴۰ درصد پیشرفت دارد و با سرمایه‌گذاری فعالان اقتصادی، توسعه استان را به دنبال خواهد داشت.

استاندار کردستان به مطرح شدن بازگشایی بازارچه‌های موقت مرزی در سفر رییس جمهور به استان اشاره کرد و افزود: این موضوع مورد تاکید رییس جمهور بود، بنابراین مقدمات بازگشایی بازارچه‌های موقت مرزی فراهم می‌شود.

زارعی کوشا با بیان اینکه دولت توجه ویژه‌ای به ساماندهی معیشت مرزنشینان دارد، ادامه داد: بهره‌مندی مرزنشینان از درآمد مبادلات مرزی مورد تاکید دولت است، همچنانکه پارسال مبلغ قابل توجهی در این زمینه به مردم پرداخت شد.

وی ضمن تاکید بر تلاش برای ساماندهی بازارچه‌های مرزی، مرز سیرانبند و باشماق، یادآور شد: مردم بانه همواره مایه افتخار کردستان بوده و شایسته بهترین خدمات هستند.

در این آیین، گازرسانی به هفت روستا، ۱۲ کوخ و ۶ واحد صنعتی بانه با ۶۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری به صورت نمادین در روستای «هه‌نگه ژال» افتتاح شد.

۶ طرح آبرسانی در شهرستان بانه با بیش از ۱۸۶۰میلیارد ریال سرمایه‌گذاری افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

با حضور علیرضا شهیدی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان خط انتقال آب از سد عباس آباد به تصفیه‌خانه موجود با ۷۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری به بهره‌برداری رسید.

همچنین ایستگاه پمپاژ اضطراری بوئین با یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان سرمایه هزینه شده، افتتاح شد و عملیات اجرایی تکمیلی ایستگاه پمپاژ دائم بوئین نیز با اعتبار مورد نیاز ۱۰۵ میلیارد تومان آغاز شد.

همزمان با اولین روز از هفته دولت سه پروژه حوزه آب و فاضلاب شهری با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۴۵ میلیارد ریال و با حضور استاندار کردستان افتتاح شد.

نصب و راه‌اندازی سیستم کامل ازن‌زنی تصفیه‌خانه آب شهر بانه با ۳۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده، اولین پروژه شرکت آبفا بود که عصر چهارشنبه با حضور اسماعیل زارعی‌کوشا به بهره‌برداری رسید.

احداث مخزن ازن‌زنی تصفیه‌خانه آب با اعتبار ۱۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال و انتقال آب چشمه‌کانی اصحاب به سد سبدلو با سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیارد ریال، دومین طرح حوزه آبفا بود که در بانه مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

طول خط انتقال آب این طرح ۲ هزار و ۱۰۰ متر است و ظرفیت انتقال ۳۵۰ لیتر در ثانیه را دارد.

شهر بانه در ۲۴۰ کیلومتری شمال غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان