با تقویت فرهنگ شهرنشینی و شهروندی بسیاری از مشکلات حوزه خدمات شهری را رفع کردیم قاسم زاده با اشاره به اینکه در دو دهه اخیر با تقویت فرهنگ شهرنشینی و شهروندی بسیاری از مشکلات حوزه خدمات شهری را رفع کردیم و هزینه نگهداشت شهر را کاهش دادیم اظهار داشت: اگر در حال حاضر شهر اصفهان […]

با تقویت فرهنگ شهرنشینی و شهروندی بسیاری از مشکلات حوزه خدمات شهری را رفع کردیم

قاسم زاده با اشاره به اینکه در دو دهه اخیر با تقویت فرهنگ شهرنشینی و شهروندی بسیاری از مشکلات حوزه خدمات شهری را رفع کردیم و هزینه نگهداشت شهر را کاهش دادیم اظهار داشت: اگر در حال حاضر شهر اصفهان را تمیز می‌بینیم، به دلیل آن است که فرهنگ و مشارکت مردم در نگهداشت شهر ارتقا یافته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، علی قاسم زاده صبح امروز در نخستین نشست هم‌اندیشی رؤسای کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهرهای مراکز استان کشور و چهارمین اجلاس شهرهای حماسه‌ساز انقلاب اسلامی از پیام آیت‌الله مظاهری که در این نشست قرائت شد یاد کرد و اظهار کرد: به اقتضای زمان به اینگونه رهنمودها نیازمندیم و در پرتوی سرچشمه زلال مرجعیت بسیاری از مشکلات قابل رفع است، چراکه به عنوان سرمشق چنین پیام و رهنمودهایی را می‌توانیم مبنای بسیاری از تصمیم‌گیری‌ها قرار دهیم.

وی با بیان اینکه در تاریخ شهر ها چهار دوره اساسی قابل مشاهده است، اذعان کرد:دوره ابتدایی دوره شهر های تاریخی و دوره دوم بعد از رنسانس که شهر ها ی صنعتی که بیشترین کار خانه ها و تولیدات صنعتی را داشتند و سپس از دل شهر های صنعتی انقلاب و نهضت سبز شروع شد و تلاش کردند تاصنعت ها و آلاینده ها از شهر را به بیرون ببرند ولی الان از شهرهای سبز به شهر های فرهنگی رسیدیم.
قاسم زاده در ادامه با بیان شاخصه های برای شهر های غگفرهنگی تصریح کرد: شهرهایی که دارای اماکن و پایگاه های فرهنگی بوده و میزان محصولات فرهنگی وبرگزاری آیین ها و مراسمات فرهنگی در آن بالا است.

وی استفاده از ظرفیت فرهنگ برای حل مسائل جاریه شهر ها را بسیار با اهمیت دانست و تاکید کرد: حتی حل مسائل جاریه شهر ها از طریق فرهنگ قابل حل است و اگر به موضوع فرهنگ بها دهیم، مشکلات شهری در حوزه فرهنگ راحت‌تر رفع خواهد شد.

شهردار اصفهان با اشاره به تجربه موفق در این زمینه اظهار داشت:در دو دهه اخیر با تقویت فرهنگ شهرنشینی و شهروندی بسیاری از مشکلات حوزه خدمات شهری را رفع کردیم و هزینه نگهداشت شهر را کاهش دادیم و اگر در حال حاضر شهر اصفهان را تمیز می‌بینیم، به دلیل آن است که فرهنگ و مشارکت مردم در نگهداشت شهر ارتقا یافته است.

قاسم زاده اصفهان را یکی از تمیزترین شهر ها دانست و افزود: این با افزایش ارتقا سطح فرهنگ مردم و مشارکت مردم در حوزه نگهداشت شهر حاصل شده و در حوزه ترافیک و شهر سازی باید فرهنگ مردم ارتقا یابد و در این شهر های فرهنگی کمیسیون های فرهنگی نقش بسیار مهمی در حل مسائل شهر ها دارند.
وی در پایان خطاب به رؤسای شوراهای اسلامی مراکز استان‌های کشور اظهار کرد: طی این نشست دو روزه که در اصفهان برگزار می‌شود، از شما انتظار این هدیه را داریم که هر عیبی در این شهر مشاهده کردید به ما منعکس کنید تا مشکلات بهبود یابد؛ شهری که فرهیختگان در آن رفت و آمد کنند، بی‌شک متأثر از حضور آن‌ها خواهد بود.
خبرنگار: الهام خانی