فدراسیون شمشیربازی و سرمربی تیم ملی در بحث اعزام بازیکنان باید به یک نظر واحد برسند تا تیم ملی سابر به دلیل ناهماهنگی‌ها متضرر نشود. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ، شمشیربازی سابر ایران که در حال حاضر موفق‌ترین اسلحه ایران است، روزهای مهمی را در پیش دارد و باید به دنبال کسب سهمیه […]

فدراسیون شمشیربازی و سرمربی تیم ملی در بحث اعزام بازیکنان باید به یک نظر واحد برسند تا تیم ملی سابر به دلیل ناهماهنگی‌ها متضرر نشود.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ، شمشیربازی سابر ایران که در حال حاضر موفق‌ترین اسلحه ایران است، روزهای مهمی را در پیش دارد و باید به دنبال کسب سهمیه المپیک پاریس باشد. امتیازاتی که سابر ایران در جام های جهانی می‌گیرد، می تواند این رشته را قدم به قدم به سهمیه تیمی المپیک نزدیک کند. البته سابر فصل جدید مسابقات را خوب آغاز کرد و در جام جهانی الجزایر نایب قهرمان شد. سابریست‌ها در گرند پری فرانسه که در  بخش انفرادی برگزار شد، آن طور که انتظار می‌رفت نمایش خوبی نداشتند و در آستانه آماده شدن برای حضور در گرند پری تونس نیز اختلاف نظر هایی در مورد تعداد نفرات اعزامی به این مسابقات پیش آمد که باعث شد اردوی تیم ملی دو هفته به تعویق بیفتد. البته در نهایت همه چیز ختم به خیر شد و اردوی تیم ملی از امروز دوشنبه با هفت بازیکن آغاز می‌شود.

مسئله مهم این است که سابر روزهای مهمی را در پیش دارد و تیم ملی باید با برنامه‌ریزی دقیق و در آرامش برای مسابقات حساس پیش رو آماده شود نه اینکه برخی ناهماهنگی ها باعث از دست رفتن زمان تمرین تیم ملی شود.

از میان صحبت هایی که در مورد اعزام بازیکنان به تونس در رسانه‌ها منتشر شد، می‌توان این را برداشت کرد که ناهماهنگی در اعلام تعداد نفرات اعزامی به مسابقات تونس وجود داشت و سرمربی و فدراسیون ابتدا به یک نظر واحد نرسیدند تا پس از آن، این مسئله رسانه‌ای شود. آنچه مشخص است، فدراسیون و سرمربی به هماهنگی بیشتری با یکدیگر نیاز دارند تا هر تصمیمی گرفته می‌شود بدون چالش به اجرا درآید. همچنین اگر فیلترهایی برای اعزام افراد به مسابقات گذاشته می شود، به صورت شفاف مطرح و اجرایی شود.

در حال حاضر دو هفته از اردوی تیم ملی به دلیل یک ناهماهنگی در تصمیم گیری، به هدر رفت و با توجه به اینکه مسابقات تونس از ۲۳ دی آغاز می‌شود مشخص نیست که سابریست ها توانسته‌اند به خوبی خود را  برای این مسابقات آماده کنند یا خیر.

تیم سابر پس از مسابقات تونس باید برای جام جهانی ورشو لهستان آماده شود و از الان باید تکلیف اینکه چند نفر اعزام می‌شوند و مبنای انتخاب نفرات چیست، مشخص شود تا دوباره تیم ملی درگیر حاشیه نشود. فدراسیون و سرمربی باید به یک نظر واحد برسند و سپس آن را اعلام کنند. 

از طرفی راه زیادی تا المپیک پاریس باقی مانده است و فدراسیون هم اگر به دلایل مالی از اعزام برخی بازیکنان صرف نظر کند، باید این را هم در نظر داشته باشد که شاید در نیمه راه به  این بازیکنان نیاز داشته باشد و اگر به هر دلیلی این بازیکنان آماده نباشند، ممکن است تیم ملی متضرر شود. به هر حال تیم سابر ایران در حال حاضر به پنج بازیکن (علی پاکدامن، محمد رهبری، محمد فتوحی، نیما زاهدی و فرزاد باهر) محدود می‌شود و بازیکنان جوان با پنج نفر حال حاضر تیم ملی فاصله دارند. در هر صورت نیاز است که فدراسیون و سرمربی جلسه ای را بر گزار کنند و به یک تصمیم مشخص در مورد اعزام بازیکنان به جام جهانی و گرند پری ها برسند تا دوباره برنامه تیم ملی به دلیل ناهماهنگی‌ها متوقف نشود.