سخنگوی وزارت صمت با اشاره به نوبت دوم عرضه خودروهای داخلی در اواخر بهار امسال، گفت: جاماندگان از ثبت نام و همچنین متقاضیان جدید می توانند در نوبت دوم عرضه نسبت به خرید خودرو اقدام کنند.
* نوبت دوم عرضه خودروهای داخلی در پایان بهار ۱۴۰۲
امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت، گفت: همان طور که قبلا نیز اعلام شده است بعد از پایان فرآیند ثبت نام و انتخاب خودرو در سامانه یکپارچه و بررسی لیست انتظار و تقاضا برای عرضه خودرو داخلی در پایان بهار امسال برای نوبت دوم عرضه خواهیم داشت.
وی افزود: بنابراین جاماندگان از خرید به هر دلیلی و همچنین متقاضیان جدید خرید خودروهای داخلی می توانند در نوبت دوم نسبت به ثبت نام برای خرید خودروهای داخلی اقدام کنند. 
* فرصت دوباره برای برخی جاماندگان ثبت نام خودروهای داخلی
وی همچنین اظهار داشت:  ثبت نام خودروهای داخلی در طرح عرضه یکپارچه به پایان رسیده است اما با توجه به اینکه برخی بانک ها هنوز لیست افرادی که در مهلت مقرر (۲۰ تا ۲۳ اسفند ۱۴۰۱) حساب وکالتی به نام سازمان حمایت ایجاد کرده اند را اعلام نکرده اند، مقرر شد در روزهای ۱۶ تا ۱۸ فروردین سامانه فقط برای ثبت نام این متقاضیان باز شود. 
به گزارش فارس، وزارت صنعت، معدن و تجارت در اواخر اسفند ماه ۱۴۰۱ طرحی را برای عرضه گسترده های خودروهای داخلی بدون قرعه کشی با عنوان «طرح یکپارچه عرضه خودرو» اجرایی کرد که براساس این طرح  متقاضیان خرید خودروهای داخلی از تاریخ ۲۰ تا ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ فرصت داشتند تا با افتتاح حساب وکالتی به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان به نام سازمان حمایت از تاریخ ۲۶ تا ۲۹ اسفند با مراجعه به سامانه www.esalecar.ir نسبت به ثبت نام و انتخاب خودروهای درخواستی خود اقدام کنند. 
مهلت ثبت نام در روزهای ۷ و ۸ فروردین ۱۴۰۲ نیز تمدید شد و با توجه به اینکه برخی بانک ها اسامی  لیست افرادی که در مهلت مقرر (۲۰ تا ۲۳ اسفند ۱۴۰۱) حساب وکالتی به نام سازمان حمایت ایجاد کرده اند را اعلام نکرده اند، مقرر شد در روزهای ۱۶ تا ۱۸ فروردین سامانه فقط برای ثبت نام این متقاضیان باز شود. 
براساس این گزارش، ۵۰ درصد عرضه خودرو در طرح یکپارچه تخصیص خودرو به مادران مشمول قانون جوانی جمعیت تخصیص خواهد یافت. 
 براساس اعلام وزارت صمت قرار بود از طریق این طرح ۵۰۰ هزار خودرو عرضه شود که حدود ۹۰۰ هزار نفر در این طرح ثبت نام کردند، لذا با توجه به ظرفیت تولید در سال ۱۴۰۲ مقرر شده تا براساس نوبت دهی به تمام متقاضیان و ثبت نام کنندگان واجد شرایط خودرو داده شود. 
سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره برنامه تولید خودرو در سال جدید اعلام کرد که در سال ۱۴۰۲ هدف تولید خودرو حداقل یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه است. بنابراین تقریباً به تمام کسانی که ثبت‌نام کرده‌اند خودرو تحویل داده خواهد شد.