ترویج فرهنگ کتابخوانی یکی از بهترین راهکارهای کاهش معضلات اجتماعی است فرمانده انتظامی کردستان با اشاره نقش مهم کتاب در جامعه، گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی یکی از بهترین راهکارها به منظور کاهش معضلات و آسیب های اجتماعی است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛سردار علی آزادی در دیدار سرپرست اداره کل کتابخانه […]


ترویج فرهنگ کتابخوانی یکی از بهترین راهکارهای کاهش معضلات اجتماعی است


فرمانده انتظامی کردستان با اشاره نقش مهم کتاب در جامعه، گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی یکی از بهترین راهکارها به منظور کاهش معضلات و آسیب های اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛سردار علی آزادی در دیدار سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان کردستان توجه به کتاب و کتابخوانی را بسیار اثرگذار عنوان کرد و اظهار داشت: بسیاری از معضلات اجتماعی ناشی از بی توجهی به مقوله کتاب و مطالعه است.
وی بیان کرد: کتابخانه های عمومی به عنوان یکی از ارکان مهم در توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی می توانند با استفاده از شیوه های کاربردی اقشار مختلف مردم را به سمت و سوی مطالعه سوق دهند و به نهادینه سازی این فرهنگ در جامعه کنند.
فرمانده انتظامی کردستان با بیان اینکه هر چه میزان توجه به کتاب در جامعه بیشتر باشد، به همان میزان از معضلات اجتماعی کاسته می شود، گفت: بر این اساس متولیان حوزه کتاب و کتابخوانی مسئولیت سنگینی را به دوش می کشند و باید از آن ها حمایت کرد.
سردار آزادی با اشاره به فرهنگی بودن استان کردستان، عنوان کرد: خوشبختانه این استان در زمینه آسیب های اجتماعی در مقایسه با میانگین کشوری وضعیت بسیار مطلوبی دارد و بدون شک توجه به کتاب و کتابخوانی در این زمینه بسیار اثرگذار بوده است.
وی با بیان اینکه در سال های گذشته تفاهم نامه همکاری میان کتابخانه های عمومی استان و نیروی انتظامی منعقد شده است، افزود: انعقاد این گونه تفاهم نامه ها باید به نحوی باشد که در نهایت جامعه از آن سود ببرد.
فرمانده انتظامی کردستان در پایان با اشاره به فعالیت کتابخانه ای ویژه ی کارکنان فراجا و خانواده های آن ها، اضافه کرد: اداره کل کتابخانه های عمومی در تجهیز و افزایش سرانه منابع این کتابخانه از این نهاد نظامی حمایت کند.
سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان کردستان، نیز در این دیدار خواستار حمایت فراجا از این نهاد فرهنگی شد و گفت: حمایت مسئولان سبب دلگرمی، ایجاد انگیزه و تلاش بیشتر در متولیان به منظور ارتقای سرانه مطالعه در کشور می شود.
معصومه حسنی خونسار اظهار کرد: نیروی انتظامی و کتابخانه های عمومی می توانند با عملکرد مطلوب و اثرگذار، نقش بسیار مهمی در ارتقای آگاهی و بصیرت در جامعه و کاهش آسیب های اجتماعی داشته باشند.
وی عنوان کرد: در حال حاضر استان کردستان دارای ۵۳ باب کتابخانه عمومی نهادی و ۲۸ باب کتابخانه های عمومی مشارکتی با نزدیک به ۵۰ هزار عضو فعال است.
حسنی خونسار زیربنای کتابخانه های عمومی در استان کردستان را ۲۴ هزار متر مربع ذکر کرد و افزود: مسئولان و خیرین می توانند با حمایت و پشتیبانی از این نهاد فرهنگی در راستای ارتقای سرانه زیربنای کتابخانه های عمومی استان ما را یاری دهند.
وی اضافه کرد: امیدوارم با همکاری، مشارکت و بهره گیری از ظرفیت های متقابل، به ارتقای شاخص ‌های فرهنگی و در نتیجه کاهش مشکلات و معضلات اجتماعی در استان کردستان بیش از پیش کمک کنیم.

کویستان عبدالحکیمی