ویژه‌برنامه‌های دهه مبارک فجر در مدارس استان اصفهان با محوریت دانش‌آموزان اجرا شوند مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان در گردهمایی مدیران و رؤسای آموزش و پرورش استان گفت: دهۀ مبارک فجر دهه‌ای بود که امام راحل با تاسی از معصومین (ع) در طول آن نظام اسلامی را به پیروزی رساند و احیاگر اسلام شد؛ در […]

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان در گردهمایی مدیران و رؤسای آموزش و پرورش استان گفت: دهۀ مبارک فجر دهه‌ای بود که امام راحل با تاسی از معصومین (ع) در طول آن نظام اسلامی را به پیروزی رساند و احیاگر اسلام شد؛ در این دهه باید تبیین‌گری انجام شود تا نسل جوان با موهبتی که به دست آنها رسیده است آشنا شوند، در همین راستا ویژه‌برنامه‌هایی در مدارس با رویکرد مردمی‌سازی برنامه‌ریزی شود و دانش‌آموزان محور تمام فعالیت‌های این دهه باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، محمدرضا ابراهیمی در گردهمایی مدیران و رؤسای آموزش و پرورش استان ضمن تبریک ایام ماه رجب، ولادت امام علی (ع) و گرامیداشت مقام پدر اظهار داشت: آموزش و پرورش اثرگذارترین نهاد اجتماعی است و به اذعان نخبگان و عالمان برای حرکت در مسیر رشد، تعالی و شکوفایی، سرمایه‌گذاری بر روی آموزش و پرورش بازدهی قابل‌ملاحظه‌ای به دنبال دارد.

وی ادامه داد: جوان و نوجوان در دیدگاه دشمن جایگاه ویژه‌ای دارد و برای ایستادن در برابر دشمنان باید توجه ویژه به ارتباط نسل جوان با خداوند متعال و ارزش‌های دینی و ملی داشته باشیم.

ابراهیمی یادآور شد: مهم‌ترین موضوعی که در جلسۀ گذشته به آن پرداختیم، نماز جماعت بوده است و آنچه باید به دنبال آن موردتوجه باشد قرآن و آموزه‌های قرآنی است که در این زمینه‌ها گزارش‌های نواحی و مناطق به‌صورت دقیق بررسی می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان بیان داشت: دهۀ مبارک فجر دهه‌ای بود که امام راحل با تاسی از معصومین (ع) درطول آن، نظام اسلامی را به پیروزی رساند و احیاگر اسلام شد؛ در این دهه باید تبیین‌گری انجام شود تا نسل جوان با موهبتی که به دست آنها رسیده است آشنا شوند، در همین راستا ویژه‌برنامه‌هایی در مدارس با رویکرد مردمی‌سازی برنامه‌ریزی شود و دانش‌آموزان محور تمام فعالیت‌های این دهه باشد.

وی تأکید کرد: در نقطۀ اوج دهۀ فجر، بسترسازی جهت حضور پرشکوه معلمان، دانش‌آموز و خانواده‌های آنها هم در مراسمات و هم در گرامیداشت ۲۲ بهمن‌ماه موردنظر است.

ابراهیمی گفت: اثرگذارترین و مهم‌ترین رویداد هر کشور مردم‌سالار، موضوع انتخابات است و مدل ویژه‌ای که جمهوری اسلامی از حکومت دینی ترسیم کرده در جهان بی‌بدیل است؛ لذا حضور معلمین در انتخابات به‌تنهایی کافی نیست و مشارکت همگانی جامعۀ هدف آموزش و پرورش نظیر رأی اولی‌ها، خانواده‌ها و سایر اقشار که تأثیرپذیر از معلمین هستند باید مورد عنایت باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان متذکر شد: تأکید در انتخابات بر حضور حداکثری است و جانب‌داری، ترغیب به حمایت از نامزدی خاص توسط مسئولین آموزش و پرورش قابل‌قبول نیست و باید مشارکت حداکثری هدف فعالیت‌های نواحی و مناطق باشد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: موضوع اعتکاف نیازمند برنامه‌ریزی دقیق است و در سال جاری باتوجه‌به حرکت قابل‌توجه سال گذشته از اهمیت بیش‌ازپیش برخوردار است و در سال گذشته هم زمینه حضور همگانی دانش‌آموزان در اعتکاف فراهم شود