رییس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان غربی گفت: بیش از ۳۰۰ جهادگر در قالب گروه‌های پنج تا ۱۰ نفره برای امدادرسانی به مناطق زلزله زده خوی اعزام شدند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سرهنگ پاسدار علی حیرانی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: فعال‌سازی ۱۶ گروه جهادی در راستای ارائه خدمات […]

رییس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان غربی گفت: بیش از ۳۰۰ جهادگر در قالب گروه‌های پنج تا ۱۰ نفره برای امدادرسانی به مناطق زلزله زده خوی اعزام شدند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سرهنگ پاسدار علی حیرانی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: فعال‌سازی ۱۶ گروه جهادی در راستای ارائه خدمات مورد نیاز به مردم اعم از آواربرداری، امدادرسانی و برقراری آرامش روانی در مناطق زلزله زده انجام شده است.

وی افزود: این گروه‌های جهادی پنج تا ۱۰ نفره هستند و گروه‌های جهادی سلماس و ارومیه نیز که معین خوی هستند، برای اعزام به این منطقه اعلام آمادگی کرده‌اند.

سرهنگ حیرانی با اشاره به توزیع ۷۰۰ بسته پروتئینی و آذوقه بین زلزله‌زدگان در خوی ادامه داد: همچنین یک هزار عدد چادر در این مناطق توزیع شده است.

رییس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان غربی به راه‌اندازی اردوگاه اسکان اضطراری در خوی و استقرار ۹۰ چادر در این مکان اشاره کرد و گفت: با مشارکت مردم یک هزار چادر دیگر در بین خانواده‌ها توزیع شده تا در خارج از منزل و فضای باز اسکان یابند و در صورت وقوع پس‌لرزه شدید آسیب جانی نبینند.

وی به فعال‌سازی ۲۰ گشت رضوی با همت حوزه‌های مقاومت بسیج و پایگاه‌های تابعه اشاره کرد و یادآور شد: این گشت‌ها برای برقراری امنیت در شهر و اطمینان دادن به مردم بابت اینکه هیچ مشکلی آنها را تهدید نمی‌کند، فعال شدند.

به نقل از مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زلزله ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر ساعت ۳:۵۱ دقیقه بامداد چهارشنبه ۱۳ مهرماه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین در خوی رخ داد.

طبق گزارش این مرکز، کانون این زمین لرزه هفت کیلومتری خوی، ۲۹ کیلومتری ایواوغلی و ۳۷ کیلومتری تسوج در آذربایجان شرقی بوده است.

در این زمین لرزه، بیش از ۵۰۰ واحد مسکونی از ۲۰ تا ۵۰ درصد خسارت دیده و ۱۱۲ واحد مسکونی نیز کاملا تخریب و غیر قابل سکونت شدند.