استاندار خوزستان گفت: مقرر شد تا پایان سال آبی جاری یک یا دو مرحله دیگر رهاسازی آب در حوضه سد کرخه و سد مارون انجام شود و آب به تالاب‌های هورالعظیم و شادگان برسد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران ، علی اکبر حسینی محراب در  نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان که با […]

استاندار خوزستان گفت: مقرر شد تا پایان سال آبی جاری یک یا دو مرحله دیگر رهاسازی آب در حوضه سد کرخه و سد مارون انجام شود و آب به تالاب‌های هورالعظیم و شادگان برسد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران ، علی اکبر حسینی محراب در  نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان که با حضور مدیران عضو این شورا و ویدئو کنفرانسی فرمانداران در محل استانداری برگزار شد، با بیان اینکه از اداره کل مدیریت بحران استانداری خواسته شد مرکزی فعال و مدرن برای کنترل و پیش بینی بحران تجهیز و آماده کند، اظهار کرد: مقرر شد از هم اکنون سازه‌های رودخانه‌ها چنانچه دچار مشکل است اقدامات ترمیمی در مورد آنها انجام و برخی از انهار که نیاز به لایروبی دارند از هم اکنون انجام شود.

وی افزود: در سال آبی جاری لطف الهی به خوبی شامل حال استان شد و فقط در حوضه کرخه کمبود آب داشتیم که به همراهی مردم و کشاورزان مدیریت شد و امیدواریم مدت باقیمانده نیز به خوبی سپری شود.

استاندار خوزستان گفت:  آنچه از دست ما برای کشت تابستانه بر می‌آمد انجام دادیم  و قرار است تا پایان امسال  یک یا دو مرحله دیگر رهاسازی آب در حوضه سد کرخه و سد مارون انجام شود و آب به تالاب‌های هورالعظیم و شادگان برسد.

حسینی محراب بیان کرد: با توجه به در پیش بودن اربعین حسینی تمهیدات لازم برای پیشگیری و مدیریت سوانح احتمالی در این نشست پیش‌‌‌بینی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، در این جلسه بخشنامه ها و دستورالعمل های جدید مدیریت بحران مورد بررسی قرار گرفت و وظایف و مسئولیت های ستاد بحران مرور شد.

همچنین جهت مشارکت دادن سمن‌ها در مدیریت بحران‌ها تبادل نظر و بررسی انجام شد.