نهم ربیع الاول سالروز آغاز امامت و ولایت حضرت ولیعصر مهدی موعود امت‌ها (عج) است. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس؛ نهم ربیع‌الاول سالروز آغاز ولایت و امامت و زعامت آخرین سحاب رحمت و یگانه ذریه ذخیره دودمان آل طاها، حضرت مهدی موعود (عج) است . نهم ربیع‌، پیام‌رسان بهار […]

نهم ربیع الاول سالروز آغاز امامت و ولایت حضرت ولیعصر مهدی موعود امت‌ها (عج) است.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس؛ نهم ربیع‌الاول سالروز آغاز ولایت و امامت و زعامت آخرین سحاب رحمت و یگانه ذریه ذخیره دودمان آل طاها، حضرت مهدی موعود (عج) است .

نهم ربیع‌، پیام‌رسان بهار ظهوری است که گل‌های زیبای زندگی همچون عدل، قسط، عزت، عشق، صفا، صمیمیت، گذشت، ایثار و ایمان و احسان در آن می‌شکفد.

حجت بن الحسن العسکری احیاگر دین و نابود کننده ظلم و بزرگ منادی توحید و عدالت و وارث راستین پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله) و ائمه معصـومین علیهم السلام است.

هشتم ربیع الاول سال ۲۶۰هجری قمری امام حسن عسکری علیه السلام پس از این که نماز صبح را خواندند، بر اثر زهری که هشت روز قبل معتمد ملعون ـ خلیفه عباسی ـ به ایشان خورانده بود، به شهادت رسیدند.

این حادثه در شرایطی روی داد که امام یازدهم زمینه را برای غیبت مهدی (عج) آماده کرده بودند. از این تاریخ به بعد حضرت حجت به امامت و ولایت رسیدند تا سرانجام به اذن الهی با ظهور خودشان زمین را پر از عدل و داد کنند.