در ادامه گسترش مناسبات و روابط سیاسی و اقتصای چین با کشورهای حوزه آمریکای لاتین و آمریکای مرکزی که زمانی حیاط خلوط واشنگتن نامیده می شد، سفارت هندوراس در پکن همزمان با سفر شش روزه رئیس جمهوری این کشور به چین افتتاح شد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از گلوبال تایمز، مراسم افتتاحیه بازگشایی […]

در ادامه گسترش مناسبات و روابط سیاسی و اقتصای چین با کشورهای حوزه آمریکای لاتین و آمریکای مرکزی که زمانی حیاط خلوط واشنگتن نامیده می شد، سفارت هندوراس در پکن همزمان با سفر شش روزه رئیس جمهوری این کشور به چین افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از گلوبال تایمز، مراسم افتتاحیه بازگشایی سفارت هندوراس در مرکز دیپلماتیک جیانگومن پکن ساعت ۱۱ صبح به وقت محلی برگزار شد. در این مراسم چین گانگ وزیر امورخارجه و مشاور دولت چین به همراه انریک رینا وزیر امورخارجه هندوراس حضور داشتند و سخنرانی هایی انجام دادند.

سیومارا کاسترو رئیس جمهوری هندوراس پیش تر سالوادور انریک مونکادا محقق پزشکی و داروساز مشهور را به عنوان نخستین سفیر این کشور در چین اعلام کرده بود.

سفیر این کشور در سخنرانی خود تاکید کرد بازگشایی سفارت هندوراس در چین تاثیری قابل توجه دارد و این کشور آمریکای مرکزی به اصل یک چین واحد متعهد و آماده همکاری با چین در زمینه تجارت و پروژه ابتکاری جاده و کمربند است.

وزیر امورخارجه چین نیز در این مراسم گفت از زمان تاسیس روابط دیپلماتیک با هندوراس، هر دو کشور به تقویت تبادل دیدگاه ها و تعاملات در همه سطوح پرداختند و حدود ۲۰ قرارداد همکاری نیز نهایی شده است.

وی در ادامه افزود واقعیت ثابت کرده اصل یک چین واحد روندی عمومی و خواست و اراده مردم چین است و روابط دیپلماتیک میان دو کشور مطابق با منافع مردم هر دو کشور است.

مراسم افتتاحیه سفارت طی سفر ۶ روزه انریک کاسترو به چین انجام شد. چین نیز رسما سفارت خود در هندوراس را ۵ ژوئن ( ۱۵ خرداد ) بازگشایی کرده بود.