هیچ زائری در مرز باشماق پذیرش نمی‌شود استاندار کردستان گفت: هم‌اکنون هیچ زائری در پایانه مرزی باشماق به دلیل مشکلات زیرساختی از سوی عراق، پذیرش نمی‌شود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ اسماعیل زارعی‌کوشا در حاشیه بازدید از مرز باشماق به تشریح آخرین وضعیت مرز باشماق پرداخت و اظهار داشت: روز گذشته، […]

هیچ زائری در مرز باشماق پذیرش نمی‌شود

استاندار کردستان گفت: هم‌اکنون هیچ زائری در پایانه مرزی باشماق به دلیل مشکلات زیرساختی از سوی عراق، پذیرش نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ اسماعیل زارعی‌کوشا در حاشیه بازدید از مرز باشماق به تشریح آخرین وضعیت مرز باشماق پرداخت و اظهار داشت: روز گذشته، قبل از اعلام بسته شدن مرزهای کشور از جمله مرز باشماق، تعداد قابل توجهی از زائران به دلیل مسیر دسترسی آسان و روان برای سفر به اربعین به این مرز مراجعه کرده بودند که با برنامه‌ریزی انتقال و اسکان داده شدند. 

وی با اشاره به اینکه مرز باشماق نیز همانند سایر مرزهای کشور به دلیل برخی مشکلات در پذیرش و زیرساخت‌ها از سوی اقلیم، بسته شد افزود: هم‌اکنون هیچ زائری در این پایانه مرزی پذیرش نمی‌شود.

استاندار کردستان با بیان اینکه در صورت اعلام و موافقت ستاد اربعین، آمادگی و زمینه لازم برای پذیرش زائران در مرز باشماق فراهم است، تصریح کرد: تا قبل از بسته شدن مرز باشماق، در هر ۲۰ ثانیه یک زائر از گیت‌های خروجی عبور داده می‌شد اما متأسفانه از سوی طرف مقابل، امکانات لازم وجود نداشت و امیدواریم مشکلات رفع شود تا بتوانیم در خدمت زائرین حسینی باشیم.

وی با ذکر اینکه ظرفیت‌های لازم ویژه برخورداری زائران از پارکینگ، اسکان، اقامتگاه‌ها، پذیرایی، تغذیه و غذای گرم در مریوان فراهم است، گفت: هیچ گونه مشکلی در این زمینه نداریم و هر کدام از زائرانی هم که قصد بازگشت به شهرهای خود را دارند، می‌توانند برگردند.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان