یک دیپلمات ارشد وزارت خارجه روسیه در نشست کمیته نخست مجمع عمومی سازمان ملل به توضیح هدف غربی‌ها از طرح ادعای حضور پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین و ربط آن با برجام پرداخت. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری فارس،دیپلمات روس: ادعاها درباره پهپادهای ایرانی، برای نابودی برجام استبا تداوم ادعاها و […]

یک دیپلمات ارشد وزارت خارجه روسیه در نشست کمیته نخست مجمع عمومی سازمان ملل به توضیح هدف غربی‌ها از طرح ادعای حضور پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین و ربط آن با برجام پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری فارس،دیپلمات روس: ادعاها درباره پهپادهای ایرانی، برای نابودی برجام است
با تداوم ادعاها و گزافه‌گویی مقامات کی‌یف و متحدان غربی آن درباره استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی در جنگ با اوکراین، مسکو هدف اصلی مطرح‌شدن چنین ادعایی را تشریح کرد.

«کنستانتین ورونتسوف» معاون بخش منع اشاعه و کنترل تسلیحات در وزارت امور خارجه روسیه گفت، داستان‌هایی که درباره فروش ادعایی پهپادهای ایرانی به روسیه مطرح می‌شود، برای نابودی نهایی برنامه اقدام جامع مشترک (برجام) است.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، ورونتسوف طی سخنرانی در جلسه کمیته نخست هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد، توضیح داد: «ما بار دیگر به طور قاطعانه ادعاهای جعلی و کاملاً غیرمستند کشورهای غربی در خصوص ارسال ادعایی پهپادهای ایرانی به روسیه را که نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد است، رد می‌کنیم».

وی ادامه داد: «دلایل چنین پروپاگاندا و تبلیغات مداومی برای ما کاملاً واضح است؛ واشنگتن – که تصمیم شورای امنیت سازمان ملل را با خروج یکجانبه از برجام در سال ۲۰۱۸ آشکارا نقض کرد – بهانه دیگری برای برچیده شدن نهایی این توافق ابداع کرد».